Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Hardware en Gadgets » Auto op perslucht
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 11:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:

Twee Franse ingenieurs uit Nice hebben een bestelauto ontwikkeld die rijdt op geperste lucht. De auto, CityCat gedoopt, heeft een topsnelheid van 110 kilometer per uur en kan op een volle tank vierhonderd kilometer rijden. De motor op perslucht, is behalve voor de aandrijving van de auto’s ook geschikt voor de opwekking van elektriciteit. In hybride versie (perslucht gecombineerd met elektriciteit) heeft de auto een veel grotere actieradius.
Tegelijkertijd ontwikkelde een Australische ingenieur een nieuw soort motor op perslucht die met niet meer dan 6 kilo aanzienlijk kleiner en lichter is dan een reguliere motor. Deze persluchtmotor wordt nu nog alleen gebruikt voor trolleys op de groenteveiling in Melbourne.

Werking

De Franse motor is gebaseerd op de traditionele automotor, maar gebruikt in plaats van een ontploffinkje door benzine, gas of diesel, perslucht om de zuigers op en neer te laten gaan. Dit filmpje maakt de werking duidelijk:

Quote:
Marktleider

Autofabrikant Tata Motors, met vier miljoen auto’s en een omzet van 5,5 miljard dollar marktleider in India, heeft zojuist een overeenkomst (pdf) gesloten met MDI. Samen gaan de twee partijen voor India schone auto’s bouwen door de persluchttechnologie toe te passen en verder te ontwikkelen.

MDI is een klein familiebedrijfje gevestigd in Carros, nabij het mediterrane Nice en wordt geleid door de gebroeders Guy en Cyril Nègre. De broers zetten zich al jaren in om goed toepasbare technologie te ontwikkelen die de ecologie spaart.

http://sync.nl/auto-op-lucht-een-feit/
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 20:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Supervet toch, of niet? Smiley. Ik vind het altijd wel mooi om nieuwe ontwikkelingen op dit gebied te zien.

Net als die helicopter/auto... http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/20/de-vliegende-hollander-pal-v

Waarvan ik het nog steeds niet echt kan geloven Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Mrt 2007 20:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die persluchtauto is een nieuwe variant op een echt fukking oud idee....Toen ik vroeger werktuigbouwkunde studeerde hadden ze het hier ook al over!
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur