Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Gebruikers gezocht voor PHP Classes.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 31 Mei 2007 14:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben een verzameling classes aan het schrijven en twee ervan zijn in de basis klaar. Toch denk ik dat er nog wat mooier/efficienter kan. Vandaar dat ik jullie hulp even inroep. Misschien ben je toevallig toch wat aan het scripten... dan zullen deze classes je misschien wel een boel werk kunnen besparen en tegelijkertijd zou je mij er mee helpen Smiley

Ik ben bezig met 8 classes (worden er nog een boel meer), maar er zijn er maar twee zo ver dat ik ze bruikbaar zou willen noemen. Het gaat om een class die verbindingen met de database enoudiger the beheren moet maken en basis informatie kan verstrekken over de database waar je op dat moment mee verbonden bent.
De tweede (Query) class leunt op de Database class en dient om alle comunicatie (bidirectional) met de mysql database te kunnen doen op een eenvoudige manier, met zo min mogelijk regels code.

De documentatie is redelijk uitgebreid, maar mocht je toch nog wat missen hoor ik het graag. De classes ga ik gebruiken in applicaties die ik schrijf en ga schrijven voor 'de zorgsector'. Ik wil ze zo solide mogelijk krijgen. Meer ogen zien meer...

Om de Query Class te introduceren...
Quote:
This class simplefies the communication with your databases. It will allow you to easely access data en will prevent you from having to execute the same query multiple times on the same page. For example, a method you could use is the following....

The first lines of code in your script could be used to connect to your database, execute all query's you'll need on the current page and you will simply be able to use this data again whenever you like. This is possible because all data obtained from the database is stored in array's. When creating a new object instance for every SELECT query you'll execute, the data will be reusable as many times as you'd like, without having to obtain it from the database again. This saves loading time and makes the code much easier to maintain.

http://www.stichtingwoonvormen.nl/oop/classes/
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 01 Jun 2007 09:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mooi Bram, ik zal er eens naar kijken (na het weekend Smiley).
Van database connectie classes ben ik nooit zo'n voorstander omdat dat sinds php 4 eigenlijk al josti-proof is gemaakt maar een class die alles handig en snel uit de db trekt lijkt me de moeite waard.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur