Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Avi comprimeren
Beatle
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Mei 2007 22:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik moet voor school een filmpje op youtube zetten maar op dit moment is het nog .avi en dus tig keer te groot.

weet iemand een handig progje om er even snel een ander formaat van te maken of het met divx te coderen ofzo?

Bericht Geplaatst: 20 Mei 2007 22:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.virtualdub.net

Heel klein en heel simpel. Als je de codecs geïnstalleerd hebt op je computer, kun je hiermee de filmpjes ernaar omzetten Smiley

Bericht Geplaatst: 20 Mei 2007 23:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ey verhip, dat had ik gewoon nog op mn computer staan Hamer

eh, maar dan heb ik wel even stap voor stap instructies nodig, als ik het hiermee op probeer te slaan wordt het alleen maar groter op een of andere manier.

Bericht Geplaatst: 20 Mei 2007 23:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar download even de torrent van Sorenson Squeeze. Supermakkelijk. Alle populaire formaten. (Behalve divx)

VirtualDub kan idd wel, maar is wat lastiger. Moet je zelf bij Video en Audio "Full Processing Mode" aanzetten. En dan bij beide bij Compression de compressie selecteren. Divx en Mp3 bijv. Maar dan moet je wel erop letten dat je de compressie niet te hoog of te laag zet.

Ik zou Squeeze gebruiken als ik jou was. Ik gebruik virtual dub eigenlijk alleen nog maar om ongecomprimeerde avi's mee te maken (wat jij waarschijnljik net hebt gedaan), omdat dat als een losless tussenformaat kan dienen.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Mei 2007 23:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar als je eenmaal een codec in VirtualDub hebt ingesteld, onthoudt 'ie dat, waardoor je de volgende keer binnen vijf seconden van het programma openen al aan het omzetten bent...

Audio compression -> AVI audio [of MP3 audio, weet niet meer]
Video compression -> codec selecteren en bitrate instellen

Vervolgens: Save As AVI

Bericht Geplaatst: 21 Mei 2007 11:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://labs.divx.com/DrDivX is Open Source en super gebruiksvriendelijk.
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Mei 2007 12:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor youtube is 320x240 QT toch het best. Dus ook ik zou het ook eerder doen met Sorenson Squeeze of QuickTime Pro. Maak er mov of nog beter mp4 van en je hebt de beste kwaliteit voor uploaden.

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2007 23:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nu moet ik iets hebben waarmee ik makkelijk screencaptures kan maken van een filmpje.

Iemand suggesties?

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2007 23:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

BS player....

Bericht Geplaatst: 28 Mei 2007 23:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ja die doet dat maar die heb ik niet omdat er nu een hele bak adware bij zit.

heeft iemand een ander idee, of een spamvrije versie van bs player?

Bericht Geplaatst: 29 Mei 2007 00:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Met die zooi erbij heb ik geen ervaring, bij mij zat ie in het KaZaA lite codec pack...

Bericht Geplaatst: 03 Jun 2007 20:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

BS player heeft adware erbij? Dat is nieuw voor me...

Dan download je 't toch via een torrent?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur