Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » [Jaarlijstjes] Beste 10 albums van 2007
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Dec 2007 16:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ga maar los!

Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Dec 2007 17:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

1. Wilco - Sky Blue Sky
2. the Weakerthans - Reunion Tour
3. the Shins - Wincing The Night Away
4. Okkervil River - The Stage Names
5. Of Montreal - Hissing Fauna, Are You The Destroyer?
6. Moss - The Long Way Back
7. Ryan Adams - Easy Tiger
8. the National - Boxer
9. Do-The-Undo - Do-The-Undo
10. Jim Bryson - Where The Bungalows Roam

Bericht Geplaatst: 11 Dec 2007 18:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het erg moeilijk om tot een Top 10 te komen, dat is me uiteindelijk niet eens gelukt... maar ik denk dat het te wijten valt aan het feit dat veel albums / artiesten die ik dit jaar ontdekte dateren van 2006 en de meesten zelfs van de jaren '80 of eerder.

1. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
2. Angels & Airwaves - I-Empire
3. Fall Out Boy - Infinity On High
4. Kubus & BangBang - Learning Curve
5. Pete Philly & Perquisite - Mystery Repeats
6. Reverend and The Makers - The State Of Things
7. Fountains of Wayne - Traffic and Weather
8. Amy Winehouse - Back To Black
9. Nid & Sancy - Color At The Darkest Disco

[edit] N.a.v. de post van Thijs nog Amy Winehouse er tussen gepropt, die was ik helemaal vergeten Smiley

Laatst aangepast door Xurk op 12 Dec 2007 10:55, in totaal 1 keer bewerkt
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Dec 2007 20:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn lijstje:

1. Radiohead - In Rainbows
2. Editors - An End Has A Start
3. Kings Of Leon - Because Of The Times
4. Feist - The Reminder
5. Queens Of The Stone Age - Era Vulgaris
6. Arcade Fire - Neon Bible
7. The National - Boxer
8. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
9. The Go Find - Stars On The Wall
10. Dez Mona - Moments of Dejection or Despondency

Afvallers:

11. Cocorosie - The Adventures of Ghosthorse and Stillborn
12. Apparat - Walls
13. Iron & Wine - The Shepherd's Dog
14. Sioen - A Potion

Laatst aangepast door Michel op 11 Dec 2007 20:21, in totaal 1 keer bewerkt
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Dec 2007 20:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat album van Editors [en het album van The Magic Numbers] heb ik vandaag pas voor het eerst geluisterd; klinkt goed, maar natuurlijk veel te vroeg om al bij de top 10 te kunnen horen Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 01:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

As usual heb ik natuurlijk een hoop platen uit 2006 en de '80s die ik pas in dit jaar gehoord en vet ben gaan vinden.

Zoals
Cold War Kids - Robbers and Cowards!
The Strokes - First Impressions Of Earth!!
Jeremy Enigk - World Waits
Peter Bjorn and John - Writer's Block
Amy Winehouse - Back to Black
En dus Joy Division, The Smiths en Kraftwerk, etc

Krijg je met die 80's revival he? Smiley

Maargoed, plichtmatig maar proberen het bij dit jaar te houden:

10.
9.
8.
7. Bloc Party - A Weekend In The City
6. New Young Pony Club - Fantastic Playroom
5. Roisin Murphy - Overpowered
4. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
3. Interpol - Our love to admire
2. The Shins - Wincing the night away
1. Editors - End has a start

Die van vorig jaar trouwens: http://forum.interaddict.org/viewtopic.php?t=2040

En Koos komt de laatste weken elke keer wel aanzetten met vette shit. Moet ik snel even van 'm rippen...!
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 01:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik vind die hele jaren 80 joy division ripoffs belabberd en slecht. Heb dus dit jaar eigenlijk maar vrij weinig nieuws gehoord en vond het allemaal niet echt bijzonder.
Die nieuwe radiohead is ook matig, queens of the stone age is belabberd en een grote flop. Dus ik weet het eigenlijk niet Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 01:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mooi Smiley. Hoef ik je dus nooit meer serieus te nemen vanaf nu RJ! Tongsmiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 02:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Daar ben ik lang geleden al mee opgehouden Knipoog

Hé, ik zat er vorig jaar al niet ver naast:

Marinho schreef:
De top 5 van 2007 is nu ook al vrij eenvoudig in te vullen: the Shins op 1 en daarachter in willekeurige volgorde Wilco, the Apples in Stereo, Of Montreal en Moss.

Voorspelbaar muziekjaartje dus Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 09:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Die van vorig jaar trouwens: http://forum.interaddict.org/viewtopic.php?t=2040

Leuk om terug te zien!

prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 10:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Voorspelbaar muziekjaartje dus

Misschien moet je eens buiten je eigen lijstjes gaan luisteren?
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 12:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Doe ik regelmatig. Ik heb dit jaar minstens 120 nieuwe albums gehoord, maar de meeste dingen (die ik overigens wel in veel bovenstaande lijstjes tegenkom) vind ik echt niets. Daar staat tegenover dat ik van die top 10 makkelijk een top 50 kan maken van albums die ik wel kan waarderen, maar dit zijn nou eenmaal de tien beste.

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Mooi Smiley. Hoef ik je dus nooit meer serieus te nemen vanaf nu RJ! Tongsmiley

Je hoeft m'n smaak ook niet serieus te nemen, maar m'n muziekkennis is vanzelfsprekend breder en beter dan van velen hier op dit forum... Wat overigens niet wil zeggen dat ik veel weet. Enkele mensen in mijn omgeving weten nog veel meer en kunnen alles herlijden van muziek uit het verleden en me wijzen op nog vele interessantere muziek.

Mijn (her)ontdekkingen van dit jaar:

1. Ornette Coleman
2. Nick Cave
3. Niels Duffhues
4. Alisson Krauss
5. Joy Division
6. Tom Waits
7. Los Lobos
8. Slayer
9. Snow Patrol (al had ik dat niet verwacht)
10. Bootsie Collins / funkadelic

Dus wederom weinig bijzonders Smiley en vrijwel niks nieuws, haha. Alle bands zoals Dybdahl en Brant Bjork hebben dit jaar niet aan mijn verwachtingen kunnen voldoen. En van the editors, artic monkeys, coldplay, radiohead, stereophonics, the ocean, oceansize, amplifyer, Oasis, Feeder, The Verve, Bloc party, franz ferdinant, the fratellis, kaiser chiefs, kasabian, washington, keane, the kooks, the libertines, muse.... (twijfelgeval).. heb ik weinig briljants gehoord dit jaar, behalve wat gehypte gerommel in de marge.

Oh en ik vind Anouk en Amy Winehouse cool Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 15:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Unsane was live niet zo goed, maar vind laatste album wel cool!

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 15:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kom weer makkelijk aan de 10 platen. Heb weken lopen wikken&wegen, schuiven en schrappen.

1. The End – Elementary
2. Malkovich – Kings n’ Bosses
3. Cephalic Carnage – Xenosapien
4. Beowülf – Westminster & 5th
5. Hatesphere – Serpent Smiles and Killer Eyes
6. High On Fire – Death is this Communion
7. The Ghost of a Thousand – This is where the Fight Begins
8. Rwake – Voices of Omens
9. Unsane – Visqueen
10.Yakuza – Transmutations

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 15:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:

Normaal gesproken is Unsane een geweldige live band. In de W2 speelden ze met een invalbassist, dat drukte nogal op de kwaliteit hoorde ik. Achteraf niet zo erg dat ik die show heb moeten missen.

Hopelijk gaat er volgende week met High On Fire ook iets mis, want daar kan ik eveneens niet bij zijn Boos

RAWK!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 15:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat ik dit jaar heb leren kennen waar ik erg blij mee ben is

1. Andrew Bird
2. Cocorosie
3. Kaki King
4. Toch stiekum ook wel "The Editors", maar pas adat ik ze live zag op TV
5. Andy McKee
6. Devendra Banhart

Ik kom niet aan de tien. Maar wat ik heb leren kennen is waardevol genoeg Smiley
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 15:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:

Check trouwens ook Harmful - 7
Net niet constant genoeg voor in mijn top 10, maar zeker een erg lekkere plaat met goeie songs.

RAWK!
Paul
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 16:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Niemand het album van Timbaland - Shock Value?

Ok het is hier niet de gangbare muzieksmaak volgens mij maar ik vind het een geniale producer.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 22:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja maar RJ, je moet natuurlijk niet denken dat ik die voorlopers niet ken. Ik heb daar alleen dit jaar eens over na lopen denken. Als je echt strak geen enkel stijlelement meer mag lenen, kan je net zo goed ophouden met muziek maken.

Editors en Interpol is het gelukt om, samen met andere bands, een hele revival op gang te zetten die al die oude bands weer onder de aandacht heeft gebracht. Dat is echt een prestatie, omdat ze dus die oude invloeden in een vorm hebben weten te gieten die vandaag de dag dus enorm aanslaat. Dat is toch briljant? Niet? Ik vind van wel.

Welbeschouwd is Joy Division namelijk enorm vernieuwend, maar bij vlagen ook verschrikkelijk saai, deprimerend en lelijk. Dan is het fijn als je een band hebt die dat juist interpreteert en omvormt naar iets contemporairs.

Paul: Heb die Timbaland niet gehoord, maar zag dat Nelly Furtado (ook van hem) in 2006 is uitgekomen. Mocht dus niet Smiley.

Ik ben trouwens dit jaar wel meer buiten m'n eigen straatje gegaan. Wat CD's krijgen van vrouwen doet wonderen wat dat betreft Smiley. (Ik zeg electro, dance, soulachtige crap).
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 22:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nu je het zegt Thijs: weinig goede electronica dit jaar. Caribou en Dntel vielen tegen, enkel Kettel en een heruitgave van The Black Dog waren de moeite waard.

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 22:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kaki King is echt een aanrader qua "electronisch" (in ieder geval het leeuwendeel). Geen dansmuziek (rustig dus) maar elke keer als ik het luister weer verrassend. Checken!
San
Addict

Bericht Geplaatst: 12 Dec 2007 23:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alter Ego, Goose, Justice, Simian Mobile Disco... dat is ook lekker om te checken misschien dan Thijs.

Bericht Geplaatst: 13 Dec 2007 00:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ga ik eens doen dan Smiley

Bij mij waren het meer New Young Pony Club, CSS, Groove Armada, Roisin Murphy enzovoorts...

Maar ga die andere dingen ook eens checken! (Is er al een nieuwe Oink met invite? Smiley)
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Dec 2007 09:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Marinho schreef:
Nu je het zegt Thijs: weinig goede electronica dit jaar. Caribou en Dntel vielen tegen, enkel Kettel en een heruitgave van The Black Dog waren de moeite waard.

Weinig? Apparat, The Field, Justice en Simian Mobile Disco hebben dit jaar ook een paar goede electronica platen afgeleverd.

Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Dec 2007 19:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De Shins op één in de lijst van Nu.nl, grappig zeg Smiley

http://www.nu.nl/news/1363817/2101/De_beste_platen_van_het_jaar.html

Quote:
De beste platen van het jaar volgens NU.nl:

1. The Shins - Wincing the Night Away
2. LCD Soundsystem - Sound of Silver
3. Battles - Mirrored
4. Interpol - Our Love to Admire
5. Underworld - Oblivion with Bells
6. Arcade Fire - Neon Bible
7. Radiohead - In Rainbows
8. Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
9. Unkle - War Stories
10. Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace

Bericht Geplaatst: 20 Dec 2007 21:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De KindaMuzik / 3v12 jaarlijst:

http://www.kindamuzik.net/achtergrond/de-eenentwintig/de-eenentwintig-2007

RAWK!
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Dec 2007 13:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:

Terecht natuurlijk, hoewel ik van veel mensen hoor dat ze het de meest overschatte plaat van 2007 vinden. Onbegrijpelijk. Wat doet Battles trouwens zo hoog? Ik hoor gewoon écht niet wat er nou zo briljant is aan dat plaatje (maar goed, dat hoor ik bij Editors, Bloc Party, Arctic Monkeys en Interpol ook niet..)

Opvallende afwezige in de jaarlijstjes vind ik toch wel The Weakerthans, terwijl dat volgens mij typisch zo'n album is dat Tom en Thijs wel kunnen waarderen Smiley

Bericht Geplaatst: 21 Dec 2007 15:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goedzo, Justice op 1 bij Kinda musik!

Bericht Geplaatst: 21 Dec 2007 15:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Marinho schreef:
Tom schreef:

Terecht natuurlijk, hoewel ik van veel mensen hoor dat ze het de meest overschatte plaat van 2007 vinden. Onbegrijpelijk. Wat doet Battles trouwens zo hoog? Ik hoor gewoon écht niet wat er nou zo briljant is aan dat plaatje (maar goed, dat hoor ik bij Editors, Bloc Party, Arctic Monkeys en Interpol ook niet..)

Opvallende afwezige in de jaarlijstjes vind ik toch wel The Weakerthans, terwijl dat volgens mij typisch zo'n album is dat Tom en Thijs wel kunnen waarderen Smiley

Battles is geniaal, dat wil ik ook best toelichten hoor Smiley

Bericht Geplaatst: 21 Dec 2007 15:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Justice - Waters of Nazareth
Booka Shade - Movements
The Editors - An End Has A Start
Soulwax - Any Minute Now
Queen Of The Stone Age - Era Vulgaris
Radiohead - In Rainbows
Roisin Murphy - Overpowered
Sven Väth In The Mix - The Sound of the 4th Season
Alter Ego - Why Not
Karotte - Karotte's Kitchen

OMG wat vind ik dit altijd moeilijk!

Ga naar: