Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » [Verbodenlijst] Kraakverbod...?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 09:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En de lijst van nieuwe verboden wordt langer...

Quote:

'Kamer wil kraakverbod'

Door: De Pers / Novum
Gepubliceerd: vandaag 06:47
Update: vandaag 08:08

Kraken is binnenkort wellicht verleden tijd. Een initiatiefwet van het CDA zou volgens de Telegraaf kunnen rekenen op een meerderheid van de Tweede Kamer. VVD en PVV zijn al langer voor het strafbaar stellen van kraken.

ChristenUnie en SGP staan welwillend tegenover een verbod, schrijft de krant, maar zouden hun steun nog laten afhangen van de vorm waarin de initiatiefwet van het CDA wordt gegoten. De vijf partijen hebben samen tachtig zetels in de Tweede Kamer.

Vroeger was kraken nog idealistisch, zegt ChristenUnie-Kamerlid Ed Anker in de krant. "Maar dat wordt nu overschaduwd door internationale krakers die hierheen komen om rotzooi te schoppen."

'Verharding'
Krakers in Amsterdam hebben maandag tijdens een ontruiming de Kerkstraat geprobeerd hebben politiemensen te doden of ernstig te verwonden, meent politiecommissaris Leen Schaap. Op het moment dat de Mobiele Eenheid via het dak het pand zou binnendringen, zou door een apparaatje een steunbalk worden weggetrokken.

"In het gunstigste geval waren de politiemensen gewond geraakt, maar eerder denk ik dat er doden te betreuren zouden zijn geweest als de motor van het apparaat niet zou zijn vastgelopen", zegt Schaap in de Telegraaf. Eerder sprak een politiewoordvoerder in het Parool nog van 'nostalgisch, traditioneel verzet'. In maart van dit jaar klaagde de Amsterdamse politie over krakers die in een pand aan de Bilderdijkstraat een boobytrap zouden hebben geplaatst.

'Krakers gecriminaliseerd'
De lezing van Schaap wordt in een ingezonden brief aan het Parool door de kraakbeweging bestreden. "Zowel de krakers van de kerkstraat als die van de Bilderdijkstraat ontkennen heel stellig ook maar de spreekwoordelijke emmer water op de deur te hebben gezet, schrijft Job Polak. "Kennelijk begint het gebruikelijk te worden bij de politie om als ze te kijk worden gezet door activisten deze te criminaliseren door middel van leugens.

http://www.depers.nl/binnenland/118802/Kamer-wil-kraakverbod.html

Dat komt dan na nieuwe of opnieuw ingestelde verboden op paddo's, gloeilampen, vlotvaren, seks met dieren, vrouwen als lustobject, godslastering en breezers.

Leuk man, Nederland anno 2007.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"

Laatst aangepast door Thijs R. op 22 Dec 2007 16:38, in totaal 1 keer bewerkt
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 09:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Inderdaad, gaan we weer. Het lijkt er op dat de politie in Amsterdam het verhaal over de boobytrap heeft verzonnen om gezichtsverlies te compenseren bij de ontruimingen. Al weet ik dit niet zeker, dit zijn de signalen uit de Adamse kraakscene.

Quote:
'In kraakpand was geen politieval'

Donderdag 1 november 2007

Krakers ontkennen het bericht in Het Parool van donderdag dat zij in een kraakpand in de Kerkstraat een val voor de politie zouden hebben gezet. Het pand werd dinsdag ontruimd.
Leen Schaap, commandant bij de ontruimingen, zegt in de krant dat in het pand aan de Kerkstraat een dergelijke constructie is aangetroffen. Als agenten een balk daarvan zouden weghalen, zou een deel van het dak op hen vallen. Agenten merkten de val op tijd op, waardoor niemand gewond raakte.
Volgens de krakers is dat "totale onzin". Ze zouden zelf in de constructie hebben gewoond.

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=30585

Het topic op het kraak-forum.....
http://www.kraak-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=4570&p=68393#p68393

Ik vind dat uitgezocht moet worden of het nu waar is of niet. Als het niet waar is moet er een rectificatie komen en de leugenaar gestraft. Als het wel waar blijkt te zijn moeten de mensen die levens in gevaar hebben gebracht gestraft worden en niet de hele kraakscene. Wat een bullshit reden om het "kraakverbod" weer ter sprake te brengen.

Bestaat er geen officiele manier om Cohen te vragen om dit voorval grondig uit te zoeken? Kan de Adamse pers niet wat doen? Smiley
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 10:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Komop, die gasten in in Amsterdam mogen ook wel een beetje de hand in eigen boezem steken. Ze hebben zich, vergezeld van Zuid-Europese zielsverwanten, de afgelopen jaren zo asociaal en bot opgesteld dat ik niemand meer ken die ze steunt.

Zelfs de mensen zoals ik, die welwillend tegenover kraken staan, hebben het helemaal met ze gehad. Kraken is tegenwoordig, in Amsterdam in ieder geval, vooral een goed excuus schijt te hebben aan alles en iedereen. De technofeesten met de ramen open in Schijnheilig op het Koningsplein waren niet heel geliefd bij het Amsterdamse publiek...

Misschien zouden ze toch eens aan een PR-machine moeten bouwen, ipv altijd ánderen te vertellen wat ze fout doen (zie NVB-demonstratie)

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 10:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wel schandalig trouwens dat de politie het heeft over een "moordaanslag". Eerst onderzoeken, dan conclusies trekken. Stelletje eikels.

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 13:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben het met Tom eens. De oorspronkelijke idealen die aan kraken verbonden waren zijn compleet verdwenen. Die lelijke banners en kinderachtige slogans op kraakpanden hoeven van mij ook niet. Een goede woordvoerder zou inderdaad niet verkeerd zijn.

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jezus, zoiets als een discussie lijkt op het kraakforum trouwens ook niet echt mogelijk...

http://kraak-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=4549

Schrijf mijn scriptie er notabene over, maar verbaas me er altijd weer over.

Bericht Geplaatst: 02 Nov 2007 17:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er zijn genoeg mensen die prima in je discussie mee kunnen gaan en tegen kritiek kunnen. Vaak zijn het 1 of 2 mensen die weer en potentieel goede discussie weten te verzieken. Jammer is dat altijd. Ik heb geprobeert de discussie weer een beetje in goede banen te leiden.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Nov 2007 21:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voeg er maar weer een nieuw verbod aan toe: Geweldadige spellen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article482046.ece/Kamer_wil_verbod_op_gewelddadige_games_zoals_Manhunt

(En stem D66 bij de volgende verkiezingen Knipoog)
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Nov 2007 23:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik word helemaaaaaal gek van al die regels. Ik hoop dat D66 weer eens groter gaat worden, want mijn stem krijgen ze denk ik voor het eerst ook.

Bericht Geplaatst: 28 Nov 2007 00:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben al voor ik op een derde was van het verhaal gestopt. Niet echt grote dingen gezien waar ik het niet mee eens ben, maar het is zo verschrikkelijk geschreven. Monddicht

Bericht Geplaatst: 28 Nov 2007 01:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik denk dat het letterlijk zo voor z'n neus lag toen ie 't oplas ofzo. Het ging mij ook om dit stukje:

Quote:
Een zo groot mogelijke individuele vrijheid, optimaal niet maximaal., daar is lang voor gevochten.

Maar de overheidsvrije ruimte die het individu in een proces van vele decennia heeft veroverd, dreigt snel en in verregaande mate te worden ingeperkt. Het lijkt wel of iedere generatie haar vrijheid opnieuw moet bevechten. Hier staan wij recht tegenover elkaar: D66 en dit kabinet.

Een overheid die alle mensen bij de hand neemt om hun leven in goede banen te leiden, En zo ieder initiatief en iedere ontwikkeling naar zelfstandigheid smoort. Een staat, die de toch al overspannen verwachtingen in een overheid, die alle ongeluk kan voorkomen, alleen maar groter maakt.

Het geloof in een maakbare wereld, in de maakbare mens, door een ongebreideld paternalisme van de staat ten opzichte van het individu. Bos, Balkenende, en Rouvoet willen mensen vormen naar hun evenbeeld. Wij, wij zijn meer van het zelfbeeld.

Het wordt er ook allemaal niet leuker op.

De extra belasting op de kermis en op peepshows. Op kroketten en op sigaretten en op alcohol. En overnacht wordt de paddo de kop ingedrukt. Maar dat is allemaal nog tot daaraan toe.

Minister Rouvoet wil fors ingrijpen in de persoonlijke levenssfeer. Dat, dat is de echte bedreiging! Elk kind wordt een potentieel risico en moet daarom op de Cd-rom. Het gaat om een paar procent die in de problemen komt, en wie dat zijn weten we al.

Zelfs de levensovertuiging en de hobby's van ouders komen op de harde schijf. Een moeder, die in het weekend een paar glazen wijn drinkt, in combinatie met een werkloze vader kan al gerinkel van alarmbellen opleveren.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 22 Dec 2007 16:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Behalve GeenStijl is ook Groen Links begonnen met het opstellen van een lijst van verboden. Hier kan je 3x stemmen op het meest belachelijke verbod:
http://campagne.groenlinks.nl/bromsnor/bromsnor.php
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Jan 2008 14:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

We kunnen binnenkort een verbod op terrasverwarming gaan verwachten.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=1416033&c=11&rss
Ze zeggen dat het om de energie gaat, maar dan weet ik nog wel wat anders om te verbieden. Volgens mij zit er iets anders achter. Want dan gaan we ten minste ook niet meer buiten roken. Of als de kroeg om 1 uur dicht is op straat staan blijven lullen. Eigenlijk zou de EU ons gewoon in een grote crèche moeten stoppen, da's de makkelijkste manier om die ondeugende burgertjes onder de duim te houden.

Bericht Geplaatst: 31 Jan 2008 15:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja en 9/11 is door de regering Bush bedacht...?

In Amsterdam is er al jaaaren een terrasverwarmingsverbod, dus niks nieuws lijkt me. (Alhoewel ze het volgens mij hebben heroverwogen)

Bericht Geplaatst: 31 Jan 2008 15:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als ze iets voor het milieu willen doen dan kunnen ze toch veel beter andere dingen verbieden dan terrasverwarming? Het klinkt gewoon helemaal niet logisch.

Bericht Geplaatst: 31 Jan 2008 16:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tsja, je straalt wel pure warmte rechtstreeks de buitenlucht in. Echt energievriendelijk is het niet. Ze kunnen beter kassen maken waar mensen kunnen roken ofzo, die open kunnen.

Bericht Geplaatst: 31 Jan 2008 23:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja, maar je kan nog beter verplichten om zuinige auto's te produceren of fabrieken en bedrijven te beperken in CO2 uitstoot. Maar ja, kost geld hè. Als de motieven om terrasverwarming te verbieden zuiver waren konden ze betere manieren verzinnen om zuinig met energie om te springen.

Bericht Geplaatst: 01 Feb 2008 00:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Auto's worden toch ook steeds milieuvriendelijker en er wordt steeds meer gekeken naar o.a. CO2 uitstoot. Die terrasverwarmers zijn net als al die andere dingen zoals spaarlampen "de kleine beetjes" die meehelpen aan het geheel. De motivatie dat rokers dan buiten in de kou moeten gaan staan roken is echt totale onzin. Dadelijk worden rokers nog zo hypocriet dat ze bij een kroeg gaan zeiken dat ze geen terrasverwarmers voor de deur hebben zodat ze daar in de kou voor de deur moeten roken. Het moet niet veel gekker worden!
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Feb 2008 01:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Misschien hebben jullie wel gelijk, maar ik word zo moe van die verboden. Volgens mij slaat de verbodsdrang nogal door. Zo kan je door blijven verbieden tot we allemaal op zondag met de handjes gevouwen in de kerk zitten, ten minste, in mijn ogen begint het erop te lijken dat dat het belangrijkste doel is geworden van deze regering.

Bericht Geplaatst: 01 Feb 2008 03:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik ben voor vrijheid en tegen verboden, wat dat betreft zit ik er ook aan te denken D66 te gaan stemmen. Maar zoals alles bestaat het leven en de samenleving uit balans hebben en altijd balans zoeken.
Sommige Nederlands en buitenlanders (zonder Nederlands paspoort) (sociale hooligans Smiley ), zijn niet in staat met deze (nederlandse) vrijheid om te gaan en zorgen ervoor dat er weer regels nodig zijn.... sonde.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur