Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Martinair
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 14:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

> From: customer.services@nl.martinair.com
> Subject: boeking vlucht
> To: janvanswaaij
> Date: Thu, 7 Feb 2008 11:33:41 +0100
>
>
> Geachte heer,
>
> Allereerst onze oprechte excuses voor het ontstane ongemak en de stress.
> Uit uw boeking hebben wij vernomen dat er op 10 augustus een
> schemawijziging is doorgevoerd, waarbij de vlucht van 17 feb verschoven is
> naar 20 feb. U staat nu dan ook geboekt op MP 663 20 feb vertrektijd 2200
> aankomst ams 21 feb 1100. Onze agent bij wie u de datumwijziging heeft
> gedaan had u hierover kunnen informeren.
>
> Er is echter nog plaats op de vlucht van 16 feb, vertrektijd 17.15 aankomst
> 17 feb 08.45. Indien u hierop geboekt wilt worden graag even laten weten
> zodat wij dit voor u kunnen regelen. Overigens als uw visum 17 februari
> verloopt, moet u sowieso 16 feb het land uit
>
> mvg
> Martinair holland
> Customer services

Mijn reactie:

Geachte,

U geeft geen antwoord op al mijn gestelde vragen: In mijn e-mail geef ik al aan dat ik NIET eerder kan vliegen en niet later kan vliegen. 16 februari geef ik een presentatie voor 80 mensen op Moengo over HIV/AIDS. En 20 februari moet ik dezelfde presentatie geven in Nederland conform mijn afstudeeropdracht. Voor mij persoonlijk spelen grote belangen een rol. Ik zou dus 17, 18 of 19 februari kunnen vertrekken. Het visum kan ik uiteindelijk wel rond krijgen maar kost mij veel moeite en moet ik weer taxikosten etc. voor gaan betalen. Ik weiger in de kosten te gaan door een fout van Martinair of een van zijn agents.

Ik vraag u dan ook te kijken of ik alsnog op 17, 18 of 19 februari kan vertrekken desnoods met een andere vliegmaatschappij of het ticketgeld retourneren dat ik zelf een andere vlucht boek.

Ik had u nog tevens de vraag gesteld hoe het zat met de 150 euro die ik moest betalen bij het verzetten van mijn ticket van 11 sept. 2007 naar 17 febr.2008. Een collega van mij heeft namelijk ook vorige week zijn ticket verzet bij dezelfde agent in Paramaribo, hij moest daar ook 150 euro voor betalen. Toch heeft hij volgehouden dat ze beter moesten kijken en inderdaad na enig aandringen van hem bleek het niet zo te zijn, en kostte het hem dus niks. U moet begrijpen dat in Suriname, fraude als dit dagelijks aan bod komt.

Paramaribo is maar een kleine gemeenschap waar mensen snel (ver)oordelen over anderen. Ik was nog niet van plan met mijn verhaal naar de pers te stappen echter vind ik uw antwoord dusdanig onbevredigend;
- U leest mij e-mail die ik u stuur niet eens naar behoren. (ik geef aan dat ik 16 feb. een belangrijke afspraak heb)
- U beantwoord niet al mijn gestelde vragen in mijn e-mail.
- U compenseert op geen enkele wijze de stress en druk in deze nogal stressvolle (afstudeer) periode voor mij

Ik verwacht in uw volgende mail een bevredigender en compenserend antwoord. Persoonlijk is mijn buik al vol van Martinair, het klantcontact van Martinair en het feit dat ik contact op moet nemen met Nederland terwijl er een agent zit hier in Paramaribo (die niks kunnen oplossen). Het liefst retourneert u mijn vliegkosten en zoek ik zelf een andere vliegmaatschappij. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat KLM op deze manier met zijn klanten om zou gaan!

Jan van Swaaij
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 14:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zou die pers-verwijzing er uit hebben gelaten. Loos dreigement waarmee je jezelf alleen maar te kijk zet. Het is niet alsof het morgen op de voorpagina van de Volkskrant zou komen. En Martinair is niet verantwoordelijk voor eventuele fraude van een tussenpersoon.

Desalniettemin erg vervelend.... Kan je die presentatie in Suriname niet vervroegen?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 14:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs welke presentatie? uhmmm

Voor de rest is het geen loos argument, die journalist smeek al tijden aan mij of hij hier asjblieft een verhaal over mag schrijven. Is in Suriname wel voorpagina nieuws. (het is en blijft een dorp, Surinamers smullen van dit soort dingen)
Zolang Suriname Airways (hun maatschappij) maar goed in beeld komt.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 15:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat wil ie schrijven dan? Over die 150 ballen of over die vervroeging van je vlucht?

Quote:
16 februari geef ik een presentatie voor 80 mensen op Moengo over HIV/AIDS.

Die. Als je die een dag eerder doet, kan je toch de 16e vliegen?
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 15:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Als je die een dag eerder doet, kan je toch de 16e vliegen?

Juist, of je pikt de borrel erna niet mee Smiley

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee man, je kan niet in 1 dag naar Moengo en naar het vliegveld Smiley
Is te groot risico, de weg is te slecht daarvoor naar Moengo.
Hij wil gewoon schrijven over die 150 euro + over de slechte service. :

Het gaat erom dat ik geld wil zien. Toch, zouden jullie het niet proberen dan. Of ben ik nu zo een uitzondering?
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind dat ik niet moet wijken door hun onbeschofte fout.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tsja. Met geld los je je uiteindelijke probleem ook niet op.

Ik zit ook een beetje met een consumentenprobleem... zal 't eens posten..
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 16:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jawel met geld los ik juist mijn probleem op. Dan kan ik vanuit Suriname hier een retour boeken naar NL. Dan heb ik meteen een terugticket weer naar Suriname. Nu ben ik dadelijk in NL en heb ik nog geen terugticket.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 07 Feb 2008 22:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Moet ik morgen ff langs martinair met een honkbalknuppel? Bling

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 09:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nee, met een camera van de pers en het daarna op Dumpert zetten Bling
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 12:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik doe niet aan dat soort riooljournalistiek Geert, dat zou je moeten weten... Bwhaha

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 12:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kan me herinneren dat ik jou wel eens heb zien 'willibrorden' bij die die ondergedoken nedernazi Smiley
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 12:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok Geert, volgende keer zet ik wel drie Knipoog Knipoog Knipoog achter Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 12:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De Knipoog was me wel duidelijk tom, ik zal er volgende keer ook maar 3 achter zetten dan Smiley
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 12:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Quote:
Geachte heer, Gezien het feit dat wij u niets anders kunnen aanbieden dan 20 feb of 16feb daar wij geen andere vluchten hebben en u aan heeft gegeven dat u terugmoet, hebben wij ons hierop geconcentreerd daar de tijd dringt. Hadden wijeen andere vlucht gehad die wel in uw schema had gepast hadden wij u datzeker aangeboden want wij hebben wel degelijk uw brief gelezen. ! De 150 euro die u heeft moeten betalen zijn wijzigingskosten die voor ditticket gelden en als zodanig in de boeking vermeld staan. Indien u overgezet wilt worden naar de vlucht van de 16e of wilt annulerenvernemen wij dit graag zo spoedig mogelijk van u, omdat de vluchtenvollopen. De andere optie die wij u kunnen bieden is omboeken naar een klmvlucht. Graag dan datum doorgeven zodat wij kunnen checken of er plek is. U heeft geboekt via een reisagent in duitsland. De schemawijziging is in deboeking doorgegeven en de reisagent hoort dan contact met u op te nemen. Deagent in suriname had niet in de boeking wijzigingen mogen aanbrengen enhad u naar uw reisagent moeten verwijzen. Wij zijn nog aan het uitzoekenwaarom dit niet gebeurd is en wat er met de schemawijziging is gebeurd. Wijkomen hier nog op terug, dit neemt echter tijd in beslag. mvgMartinair hollandCustomer Services

Ik kan mijn vlucht dus naar de 16e zetten, annuleren (maar krijg ik dan mijn geld terug) of overzetten naar een KLM vlucht...

Fijn dat ze duidelijk zijn in het feit dat ik mijn geld wel of niet terug krijg...
Pff ik zei toch dat het een stel prutsers waren in Paramaribo, ze mochten mijn ticket dus niet eens verzetten. Smiley
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 13:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geachte,

Uit uw mail begrijp ik het volgende, mijn opties zijn:

1. Ik kan het ticket verzetten naar de 16e
2. Ik kan annuleren
3. Ik kan u de opdracht geven een KLM ticket voor mij te zoeken.

Ik zou dan graag overgaan tot annuleren mits ik mijn volledige ticketkosten vergoed krijg. Op deze manier handelt u de zaak netjes af. U kunt de ticketkosten terugstorten op rekeningnummer 155489798 ter name van J.L. van Swaaij.

met vriendelijke groet,
Jan van Swaaij
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 14:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maar als ze voor jou een KLM-vlucht regelen voor het geld dat je al betaald hebt, dan ben je misschien wel beter af dan dat je je geld terug krijgt en dat zelf gaat regelen. Zij kunnen voor jou nog wel een plekje afdwingen in een KLM toestel, maar als je dat zelf moet doen, wordt dat moeilijk en duur waarschijnlijk. Het is al volgende week hè!
Ik zou ingaan op hun aanbod om een andere vlucht te regelen op een dag dat het jou wel uitkomt. Want je wil toch nog steeds wel gaan?

En die 150,- ben je toch wel kwijt, die krijg je hoe dan ook niet meer terug.

Wel goed dat je klaagt, dat is altijd goed voor de verbetering van de service. Ze doen ook altijd wel moeite om je terwille te zijn, want ontevreden klanten wil elk bedrijf graag vermijden. Dat levert weer slechte reclame op namelijk. Zo heb ik 20% van de reissom terug gekregen van een vakantie die in het honderd liep dankzij een overboeking bij het hotel.

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 14:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh, en als je het dan nog bont wilt maken: eis een stoel in business class (of hoe dat heet, de 1e klas zeg maar Smiley).
Maar daar moet je wel mee oppassen, want als er alleen nog een economy class stoel is en je wilt per se mee, dan moet je inbinden. Alleen op die manier kun je nog compensatie krijgen, veel gratis alcohol drinken in de business class Smiley

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 16:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dit ticket is de terugvlucht van mijn originele ticket. (hoe leg ik dat uit?). Dus de terugvlucht van mijn retourtje waarmee ik ben gekomen.

Ik moet dalijk als ik in NL ben weer een nieuw ticket kopen naar Suriname.

Waar ik dus op mik is dat ik het hele bedrag terug krijg, en vanuit hier een retourtje koop. SU - NL ----- NL - SU. Dan heb ik meteen mijn terugticket om na 2 of 3 maanden Nederland weer hierheen te vliegen.

Verder boeit het mij geen zak of nou ik nou werkelijk 20 februari vertrek of 2 maanden later. Maarja, dat weten zij niet Smiley

Moet het dus slim spelen. Business class boeit mij persoonlijk geen ene reet. Alchohol krijg je ook in economy, verder is het eten meestal zoveel dat ik het niet eens allemaal op kan.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Feb 2008 17:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hehe, heb je wel eens bussiness gevlogen? Van en naar amerika bussiness vond ik toch een stuk fijner dan economy.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2008 15:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok ik heb nu dus na al mijn gezeur en gezeik precies 500 euro op mijn rekening en geen 1000 euro waarop ik had gehoopt. Bwhaha

Nouja, ook geen probleem. Ik kan nu wel een retourtje vanuit Suriname kopen dat is het voordeel.

Oude situatie (voor het annuleren van mijn ticket): Bij aankomst in Nederland een ticket kopen om weer terug te keren naar Suriname. Kosten 800 euro.

Nieuwe situatie (na het annuleren van mijn ticket): Een retourtje kopen vanuit Suriname naar Nederland. 800 euro - 500 euro = Kosten 300 euro.

Winst = oude situatie - nieuwe situatie = 500 euro
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2008 15:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jan schreef:

Verder boeit het mij geen zak of nou ik nou werkelijk 20 februari vertrek of 2 maanden later. Maarja, dat weten zij niet Smiley

Moet het dus slim spelen. Business class boeit mij persoonlijk geen ene reet. Alchohol krijg je ook in economy, verder is het eten meestal zoveel dat ik het niet eens allemaal op kan.

Tenzij ze googlen op Jan van Swaaij en stomtoevallig dit topic tegen het lijf lopen... Knipoog

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2008 15:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

>
> Geachte heer,
>
> Volgens uw opdracht hebben wij uw vlucht van Paramaribo naar Amsterdam
> geannuleerd. Daar u een bedrag van € 896.55 heeft betaald voor uw gehele
> ticket en de helft niet heeft gebruikt kunnen wij € 448.27 aan u overmaken.
> Wij zullen hier nog € 50 aan administratiekosten bovenop doen en een totaal
> bedrag van € 498,27 storten op uw rekening.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
>
> Met vriendelijke groet
> Martinair Holland
> Customer Services
> *****************************************************************
> This e-mail and any attachment may contain confidential
> and privileged material intended for the addressee only.
> If you are not the addressee, you are notified that no part of
> the e-mail or any attachment may be disclosed, copied or
> distributed, and that any other action related to this e-mail
> or attachment is strictly prohibited, and may be unlawful.
> If you have received this e-mail by error, please notify the
> sender immediately by return e-mail, and delete this message.
> Martinair Holland N.V., its subsidiaries and/or its employees
> shall not be liable for the incorrect or incomplete transmission
> of this e-mail or any attachments, nor responsible for any
> delay in receipt.
> *****************************************************************
>

Geachte heer / mevrouw,

Ik ga akkoord dat u mij de kosten vergoed echter de hoogte van de vergoeding klopt niet geheel;

punt 1. Mijn ticketkosten in totaal waren 1084 euro en geen 896.55 euro zoals u aangeeft in uw mail.

Mijn ticket is opgebouwd uit de volgende kosten:
Vliegtarief : 786 EUR x 1 (Volwassene(n)) = 786 EUR
Luchthavenbelasting : 187 EUR x 1 = 187 EUR
Customer Service Charge: 86 EUR x 1 = 86 EUR
Dossierkosten : 25 EUR x 1 = 25 EUR

Gezamenlijk komt dit neer op 1084 EURO; U geeft aan deze te delen door 2 (omdat de heenreis reeds is gebruikt) en vervolgens er 50 euro administratiekosten erbovenop te doen. Dit maakt samen 592 euro. U bent waarschijnlijk ervanuit gegaan dat Martinair niet verantwoordelijk is voor luchthavenbelasting, daar ben ik het niet mee eens. Of u moet mij de garantie kunnen geven dat ik deze elders terug kan voorderen.

Punt 2. Verder ben u niet ingegaan op de kosten die ik heb moeten maken voor het verzetten van mijn ticket. Waarvoor de agent hier in Paramaribo onterecht 150 euro in rekening heeft gebracht. Deze zou ik ook graag vergoed krijgen. World Ticket Center, waar ik oorspronkelijk het ticket heb gekocht hanteert niet dit bedrag. De agent hier in Paramaribo had mij hiervan op de hoogte moeten stellen.

Wanneer we punt 1 en punt 2 samen optellen wordt dit 592 + 150 euro = 742 EURO. Dit bedrag lijkt mij een redelijker bedrag voor alle stress en druk die u mij heeft aangedaan.

Hopende op een spoedig antwoord,

met vriendelijke groet,

Jan van Swaaij

------------------------------------------------------------------------------
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2008 16:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dennums schreef:
Jan schreef:

Tenzij ze googlen op Jan van Swaaij en stomtoevallig dit topic tegen het lijf lopen... Knipoog

Verder boeien die mensen dat toch ook niet Smiley Deze doen ook alleen maar hun werk. Ik denk niet dat zoveel hart voor het werk hebben dat ze werkelijk zich druk gaan maken of ik nou wel of niet de waarheid spreek. Smiley

Tenminste niet als ik daar zou werken, ik zou iedereen vergoeden waar ze zouden willen. Maarja, ik heb dan ook geen hart voor mijn Martinair.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Feb 2008 23:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

WOOT WOOT! Heb een retour gevonden voor 575 EURO met Suriname Airways! Voor degene die het willen weten ik kom aan: 6 maart en vertrek 2 mei.

Ook al wil Martinair dus geen geld boven de beloofde 500 euro geven, dan heb ik toch nog een terugreis kunnen regelen voor 75 euro!

Relaxed Smiley
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 11:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Das nie veel! Het was toch altijd minimaal 1000 euro ofzo?
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 13:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cool hoor Smiley Kun je op mijn verjaardag nog lekker mee gaan varen, en samen met Pim een afscheidsfeestje geven!

Wanneer is de baby uitgerekend ook al weer? Ga ik vast sparen voor de reis Bling

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 15:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah, kunnen we een vierdubbel feestje geven..

Ik geef samen met Katharina een verjaardags feestje.. En dan tegelijkertijd met jou een afscheidsfeestje? Smiley

Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 23:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geachte heer, Wij zijn uitgegaan van het bedrag dat uw reisagent aan ons heeft betaald enwat wij dus voor het ticket hebben gekregen. Alle gerekende toeslagen zijndoor uw reisagent berekend en niet door martinair. In principe moeten wijterugbetalen aan uw agent en niet aan u direkt. Gezien de omstandighedenwillen wij u echter direkt helpen in plaats van u naar de agent teverwijzen die dan voor u een refund in gang moet gaan zetten. De 150 eurowijzigingskosten die u heeft moeten betalen is conform de ticketvoorwaarden Wij hebben alles nog eens bekeken en hebben besloten gezien de situatie uhet geclaimde bedrag van 742 euro uit te betalen ter finale kwijting. met vriendelijke groetenMartinair holland J.A. van Dijk-BalkSupervisor customer Services

Dus ik maak nu 160 euro winst!!
Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 23:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je dit over getypt of zijn de toetsenborden ouder dan het personeel?
Desalniettemin, nice Smiley

Bericht Geplaatst: 13 Feb 2008 02:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nou kijk, dat is toch eigenlijk hartstikke aardig van Martinair dan, toch? Is dat nou ook onderdeel van KLM? Die waren toen ook al zo aardig voor me toen ik m'n vlucht miste door eigen schuld...

Ga je schamen voor je fraude Jan!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur