Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » De evolutie doet z'n werk niet...?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 12:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.depers.nl/opmerkelijk/173315/Halve-eeuw-zonder-seks.html

Quote:
Een halve eeuw zonder seks. De 58-jarige Peter uit Utrecht nadert deze bijzondere mijlpaal. De Utrechter hoort volgens cijfers van de Rutgers Nissogroep bij de twee procent van de volwassenen die nog nooit seks met een partner heeft gehad.

Wow. 2 procent! Dat vind ik wel echt veel eigenlijk...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 12:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik wou zeggen dat dat natuurlijk alle nonnen en paters zijn van Nederland, maar het blijkt uit dat stukje dat dat niet zo is bij deze kerel.
Overigens vraag je je af wat precies de vraagstelling van dat onderzoek was. Telt iedereen boven de 18 mee? Of juist alleen mensen van bijv. boven de 50? Dat maakt natuurlijk wel uit. Maar toch, ik vind 2% niet heel irreeel klinken.

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 12:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Trouwens, hoe moeten we de topictitel uitleggen in dit verband?

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 13:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Stond laatst een artikel in 't NRC of de Economist ofzo over mannen en vrouwen. Bij de evolutie van mannen wordt een groter risico genomen dan bij vrouwen.

Hierdoor heb je bij mannen méér mislukkingen, maar ook méér genieën dan bij vrouwen, die qua kwaliteiten wat dichter bij elkaar liggen.

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 13:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah, vandaar dat er zoveel suffe wijven rondlopen Smiley

Nou, Tom zou de topictitel kunnen verklaren. Als 2% geen seks heeft, lijkt me daar voortplantingtechnisch iets mee mis. Lelijk, a-contactueel, zoiets. Maar die zou dan toch eigenlijk al jaren geleden weggeevolueerd moeten zijn?

Maar zoals Tom het verteld zou het nog wel eens kunnen zijn...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
BrownB
Addict

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 14:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Van pure 'animal kingdom' evolutie is bij ons mensen niet zo'n sprake meer. Onze samenleving en sociale structuren hebben alles veranderd. Denk bijvoorbeeld aan alle mensen met slechte ogen. Dat zou ondertussen niet meer moeten. Maar helaas was een bril in de middeleeuwen een teken van rijkdom. Zo kun je ook denken aan allerlei inteeltbedoelingen in dorpen.

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 18:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

Nou, Tom zou de topictitel kunnen verklaren. Als 2% geen seks heeft, lijkt me daar voortplantingtechnisch iets mee mis. Lelijk, a-contactueel, zoiets. Maar die zou dan toch eigenlijk al jaren geleden weggeevolueerd moeten zijn?

A. Die man wordt in feite "weg geëvolueerd" doordat 'ie zich niet voortplant. Zijn genenpakket wordt dus niet doorgegeven.

B. De evolutie zorgt er niet voor dat lelijke (?) a-seksuele mensen op bijv. hun 36ste een auto-ongeluk krijgen.
Je lijkt te denken dat evolutie iets is wat in een tiental jaren plaatsvindt, een proces met een heel nieuw resultaat. Dat kan niet. Het gaat heel geleidelijk. Het stopt niet het geboren worden van lelijke (of genetisch gemankeerde) mensen.

De survival of the fittest gaat in de huidige westerse wereld iig niet (echt) meer op, met de huidige geneesmiddelen e.d. In feite vindt zowat het omgekeerde hierdoor plaats: survival of the weakest...

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 18:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Survival of the weakest is niet het tegenovergestelde van the fittest Knipoog

Fittest betekent meest geschikte, niet de sterkste.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Feb 2008 19:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://www.nrc.nl/achtergrond/article868866.ece

Quote:
Wanneer ik vertel dat ik onderzoek hoe cultuur mannen uitbuit, is de eerste reactie meestal: ,,Hoe kunt u zeggen dat cultuur mannen uitbuit? Zij maken toch overal de dienst uit?’’ Dat is een billijke tegenwerping, die een serieus antwoord verdient. Ze berust op de feministische maatschappijkritiek. Die kritiek is ontstaan toen een aantal vrouwen systematisch de top van de samenleving in ogenschouw namen en overal mannen zagen: de meeste wereldheersers, presidenten en premiers, de meeste Congresleden en parlementsleden, de meeste president-directeuren van grote ondernemingen enzovoort -- het zijn merendeels mannen.

Toen de feministen dat allemaal zagen, dachten zij: tsjonge, de mannen beheersen alles, de maatschappij zit zo in elkaar dat de mannen er het best afkomen. Het moet geweldig zijn om een man te wezen.

De dwaling in die gedachtengang is dat er alleen wordt gekeken naar de top. Als je in plaats daarvan de onderkant van de samenleving in ogenschouw neemt, vind je ook daar merendeels mannen. Wie zitten overal ter wereld als criminelen of politieke gevangenen achter de tralies? De bevolking van de dodencellen is nooit in de buurt gekomen van 51 procent vrouwen. Wie zijn er dakloos? Alweer vooral mannen. Wie moeten in de samenleving het nare of gevaarlijke werk opknappen? Volgens het Amerikaanse ministerie van Arbeid zijn 93 procent van de mensen die bij hun werk om het leven komen mannen. En evenzo: wie sneuvelen er in de strijd? Zelfs in het huidige Amerikaanse leger, dat er veel aan gedaan heeft om de seksen te integreren en vrouwen aan de strijd te laten deelnemen, zijn de risico’s ongelijk verdeeld. Dit jaar zijn we de mijlpaal van 3.000 doden in Irak gepasseerd, en dat waren 2.938 mannen en 62 vrouwen.

[...]

Er zijn meer mannen dan vrouwen met een heel laag IQ. Sterker nog, bij geestelijk laag ontwikkelden zien we hetzelfde patroon als bij genieën, namelijk dat als je gaat van licht naar matig naar extreem, het relatieve aandeel mannen steeds groter wordt.

Al die mentaal zwak ontwikkelde jongens zijn niet het werk van de patriarchie. Mannen spannen niet samen om elkaars zonen achterlijk te maken.

Het gaat vrijwel zeker om een biologische, genetische kwestie. Ik vermoed dat het grotere aandeel mannen aan beide uiteinden van de IQ-verdeling deel uitmaakt van één patroon. De natuur gokt meer met mannen dan met vrouwen. Mannen zijn extremer dan vrouwen. Dat geldt niet alleen voor het IQ maar ook voor andere eigenschappen, zelfs voor lengte: de grafiek van de lengteverdeling bij mannen is platter, met meer erg lange en erg kleine mannen.

Bericht Geplaatst: 19 Feb 2008 13:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Paul schreef:
Survival of the weakest is niet het tegenovergestelde van the fittest Knipoog

Fittest betekent meest geschikte, niet de sterkste.

Ik bedoelde daar eigenlijk mee dat door de huidige stand van de westerse geneeskunde, zelfs de zwaksten overleven. Denk aan meervoudige gehandicapte baby's die koste wat kost in leven worden gehouden. Of zelfs IVF: misschien zijn sommige mensen gewoon niet voorbestemd om nageslacht te produceren.

Bericht Geplaatst: 19 Feb 2008 14:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:

Ik bedoelde daar eigenlijk mee dat door de huidige stand van de westerse geneeskunde, zelfs de zwaksten overleven. Denk aan meervoudige gehandicapte baby's die koste wat kost in leven worden gehouden. Of zelfs IVF: misschien zijn sommige mensen gewoon niet voorbestemd om nageslacht te produceren.

Dat is exact wat ik laatst ook zei in een discussie over menselijke "gecreëerde" ontwikkeling. Zijn we niet te ver/snel aan het ontwikkelen? We zijn iig teveel bezig om de evolutie te beïnvloeden.
Ik zie namelijk alle ontwikkelingen die we zelf "creëeren" door medische uitvindingen etc. helemaal niet als een vooruitgang. Behalve dat sommige mensen dus niet voorbestemd zijn om nageslacht te produceren, zijn hun kinderen dus misschien ook niet voorbestemd om te bestaan. (desalniettemin zou ik er waarschijnlijk wel gebruik van maken als ik zelf onvruchtbaar zou blijken wanneer ik kinderen wil)Maar dat is een ietwat andere discussie

Bericht Geplaatst: 19 Feb 2008 18:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Precies, en inentingen zouden ook verboden moeten worden. Die mensen horen nou eenmaal op hun 30 dood te gaan...

Onvruchtbare mensen hebben niet meteen slechte genen. Misschien zijn ze wel onvruchtbaar omdat hun moeder bepaalde medicijnen slikte, of ze te strakke spijkerbroeken dragen...

Bericht Geplaatst: 19 Feb 2008 20:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voorbestemd is wel een erg groot woord om te gebruiken in de evolutietheorie.

De mens wordt niet meer blootgesteld aan de harde natuur, maar geconserveerd door cultuur. De vraag of dat de bedoeling is, of dat het beter of slechter is, is absoluut niet te beantwoorden met de evolutietheorie.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Feb 2008 11:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het gaat er niet zozeer om om dat vraagstuk te beantwoorden (met de evolutietheorie) maar het brengt de vraag in me op of de evolutie(theorie) überhaupt nog op de mensheid, en zo'n beetje alles waar de mensheid zich mee "bemoeit", van toepassing/toepasbaar is.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur