Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Cover Art
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 09:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kwam gisteren mooie cover art tegen toen ik op zoek was naar muziek van Andrew Bird. Prachtige hoes.

Maar wat vinden jullie mooie covert art? Wat is je favoriete cover?

Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 09:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gonzales - Solo Piano

Je moet wel eerst ff goed kijken maar ik vind het cool en de muziek die erop staat is ook fantastisch natuurlijk.

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 21:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 22:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sorry, hij blijft toch leuk

Verder heb ik niet zoveel met cover art.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 22:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Vind zoveel artwork mooi om veel verschillende redenen. Meestal omdat 't goed bij de muziek past.

Van dit:

tot dit

en dit:

en dit:

en dit:

en dit:

RAWK!
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 23:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ha, leuk topic! Ik vind Andrew Bird mooie muziek, maar dat hoesje, sja, ik vind 'm wel leuk, zo'n achterkant van een parkiet, maar niet heel super.

Een platenhoes van mijn ouders vond ik altijd heel mooi, een soort sigarendoosje, maar ik weet niet meer van wie het is, ik dacht Magna Carta maar ik kan hem zo niet vinden en alleen de cover doet geen recht omdat het geheel mooi is, dus als je hem openvouwt en hoe de plaat verpakt is.

En ook nog een andere die ik altijd prachtig heb gevonden, met een dood konijn op de platenhoes, Ik dacht dat die van de Byrds was, maar kan hem nu niet vinden.

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 23:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 15 Jul 2008 23:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2008 00:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En in een topic als dit mag de beroemde snorrenhoes natuurlijk niet ontbreken (voor een optimaal effect je hand onder het voorhoofd van Paul Simon leggen):

Laatst aangepast door Marinho op 16 Jul 2008 10:48, in totaal 1 keer bewerkt
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2008 10:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook een klassieke hoes + ik trek die plaat goed (jeugdsentiment)

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2008 12:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een paar mooie typografische voorbeelden van covert art.

Laurens
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jul 2008 22:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

De hele LP-hoes van Sgt. Peppers Lonley Hearts Club Band:

De foto van Hòa thượng Thích Quảng Ðức , oftewel de brandende monnik bekend van de eerste Rage Against The Machine plaat blijf indrukwekkend.

Beatles - Yesterday and Today (Butcher-cover)
http://en.wikipedia.org/wiki/Yesterday_and_Today#The_.22Butcher_cover.22

En met de cover van Lard - The Power of Lard heb ik altijd moeite gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Power_of_Lard
De verkoper van de CD was ook blij dat 'ie er vanaf was.

Ik vind trouwens de cover van RHCP - Californication vreselijk lelijk en irritant en nog een keer lelijk. Als ik hem tegenkom in mijn cd-rek heb ik de neiging om die hele cd het raam uit te gooien (de muziek zelf komt mij ook al de neus uit trouwens).

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur