Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Welke film heb je als laatste gezien? [deel 2]
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jun 2007 00:13 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Omdat het andere topic deader than fried fucking chicken is, hier een nieuwe.

Zojuist dus Pulp Fiction op Veronica gezien en ik kan er weinig over zeggen wat niet ooit al gezegd is, die shit blijft gewoon geniaal Chill

Laatst aangepast door Xurk op 05 Jun 2007 19:36, in totaal 1 keer bewerkt
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jun 2007 10:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Al die dialogen in Pulp Fiction zijn klassiekers! Bijvoorbeeld die scene met Christopher Walken dat ie een horloge geeft aan een klein jochie. Geniaal!

Heb gister Wolf Creek gezien.
De film begon zo goed, maar vervolgens zakt als een plumpudding in elkaar. Wat een slechte film is dat zeg.

Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 00:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jammer dat ik geen reacties kan lezen van mensen die Pan's Labyrinth al gezien hebben...zou er erg benieuwd naar zijn.

Na hem 1 keer uitgezet te hebben en gisteren nog in slaap te zijn gevallen toen ik hem beide keren via de lappie op mijn tv heb gekeken ben ik hem nu in de bios gaan bekijken....

Vond er echt geen reet aan! Mijn god wat een saaie film... Compleet kut issie uiteraard niet en er valt best te praten over waarom de film zo goed zou zijn, feit blijft wel dat ik hem gewoon echt heel saai vond.... Een donkere, trage film die wellicht gedurfd is gemaakt maar daardoor niet leuker wordt om te kijken...

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 00:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb Pan's Labyrinth [en The Fountain for that matter, aangezien ze volgens mij overeenkomsten vertonen[?]] nog op de PC staan nadat hij door een vriend werd aangeraden, maar ik kan me er gewoon niet toe zetten om 'm te gaan kijken... terechte argwaan dus?

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 07:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik moet hem ook n og steeds een keer kijken, ben er erg beneiuwd naar.

The Fountain kan ik trouwens wel aanraden.
slin
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 13:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dennums schreef:
Jammer dat ik geen reacties kan lezen van mensen die Pan's Labyrinth al gezien hebben...zou er erg benieuwd naar zijn.

Na hem 1 keer uitgezet te hebben en gisteren nog in slaap te zijn gevallen toen ik hem beide keren via de lappie op mijn tv heb gekeken ben ik hem nu in de bios gaan bekijken....

Vond er echt geen reet aan! Mijn god wat een saaie film... Compleet kut issie uiteraard niet en er valt best te praten over waarom de film zo goed zou zijn, feit blijft wel dat ik hem gewoon echt heel saai vond.... Een donkere, trage film die wellicht gedurfd is gemaakt maar daardoor niet leuker wordt om te kijken...
\

Maar het was wel gezellig toch. Huilen

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 13:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het was te gek! Aan jullie heeft het niet gelegen! Sterker nog...als jullie er niet waren was ik allang naar huis gegaan! Zweet

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 17:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gieren

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 19:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Meske toch.... Verdrietig
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Jun 2007 20:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het gaat al weer hoor.

Bericht Geplaatst: 06 Jun 2007 08:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pan's Labyrint
Ben geen fantasy fan, toch erg mooi hoe de echte wereld en het sprookje in elkaar verweven zijn. Prachtige smiley ook!

Kiss Kiss Bang Bang
Beetje geforceerd 'anders', wel vermakelijk om naar te kijken.

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Jun 2007 15:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Enemy of the state.

ik kijk nooit films op tv, deze keer wel. op sbs en ik begrijp meteen waar jullie het over hadden. wat fucking irritant zeg, dat Hart van NL er tussendoor. Als ik al onthoud dat ik een film zat te kijken en niet wegzap om dan vergeten terug te zappen, dan is het nog strontvervelend om te wachten. Plus je raakt helemaal uit de film. kut SBS.

Bericht Geplaatst: 09 Jun 2007 21:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Nachtrit
Frank Lammers: heerser.

RAWK!
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Jun 2007 13:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Deja Vu

Normaal vind ik Denzel maar niks. Maar door het spannende verhaal was ik dat al snel vergeten. Slim concept, mooi gefilmt. Er zitten hier en daar wel wat haken en ogen aan. Maar heb me verder prima vermaakt.

Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Jun 2007 19:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Whole Nine Yards (vorige week), en
The Whole Ten Yards (gisteren Smiley)

Lache wel, ik heb me goed vermaakt Tongsmiley
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Jun 2007 19:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisterenavond Misery op RTL7 gekeken, een verfilming van het gelijknamige boek van Stephen King.

Echt een erg goede [trhiller] film, er is geloof ik maar één grafische scène, verder teert heel de film op het opbouwen van spanning met korte momenten van uitbarstingen. Ik kan echt veel slechter tegen zo'n film dan tegen bijvoorbeeld Hostel of een andere slasherfilm, wat haast alleen uit grafische beelden bestaat met enkele schrikmomenten; gewoon heel die spanning die langzaam op wordt gebouwd en daardoor in je opgekropt zit, en de gedachten die door je hoofd spoken wat voor zieks de vrouw [in deze film dan] van plan is te doen, daar word ik helemaal naar van binnen van lachen
Erg goede acteerwerk was het dan ook, de hoofdvrouw in deze film heeft er een Oscar voor gewonnen, iets wat bij thrillers / horrors niet vaak voorkomt...

Bericht Geplaatst: 14 Jun 2007 08:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Gisterenavond Misery op RTL7 gekeken, een verfilming van het gelijknamige boek van Stephen King.
.

Kathy Bates en James Caan spelen allebei de sterren van de hemel in Misery.

Clerks 2
Iets te veel romantiek, toch zeker genoeg sterke scenes om te boeien. Vooral de trilogie discussie is te gek. Jeff Anderson (Randal) is weer goed bezig.

Death Proof
Ja denk! Tarantino in de speeltuin. Supercast, goede sfeer, camerawerk en editing zijn moeilijk vet en het is lang geleden dat ik zo van autostunts heb genoten. (Vooral die eerste botsing.) De film voelt als jaren 70, pas als de eerste mobieltjes in beeld komen blijkt het verhaal zich in het heden af te spelen. Ook leuk: Big Kahuna Burger, Red Apples, Kill Bill ringtone, Texas Ranger Earl McGraw.

Had ik al gezegd dat Kurt Russel een überheerschkoning is?

RAWK!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Jun 2007 14:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Cool dat Death Proof je goed bevallen is! Ik ga 'm volgende week met klasgenoten checken, heb er erg zin in! Die terugkerende Tarantino easter-eggs die je noemt zijn briljant, ga er zeker op letten lachen
De versie van DP die in Nederland wordt uitgezonden is trouwens 30 minuten langer dan in de US, omdat ze daarin moesten knippen doordat de double feature anders te lang werd, dus ben ook benieuwd daarnaar Smiley

Bericht Geplaatst: 14 Jun 2007 15:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:

De versie van DP die in Nederland wordt uitgezonden is trouwens 30 minuten langer dan in de US, omdat ze daarin moesten knippen doordat de double feature anders te lang werd, dus ben ook benieuwd daarnaar Smiley

Achteraf gezien ben ik daar blij mij, aangezien we hier een geweldige lapdance krijgen voorgeschoteld die in de US versie ontbreekt.

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Jun 2007 16:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pirates of the carribean 3. Hell Muthafuckin' Yeah!

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 20:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pirates of the Caribbean: At World's End

Een orkaan van een film. Ik had niet eens de tijd om even bijgepraat te worden van de eerste delen. Daarom was het verhaal soms lastig te volgen. Maar goed, het zag er allemaal fantastisch uit.

Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 21:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Black snake moan

Erg goede film!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 18 Jun 2007 16:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zojuist Magnolia gekeken... echt zo'n film waarbij je eerst even moet nadenken voordat je er een oordeel over kan vellen; mijn indruk tijdens het kijken van de film was een beetje van "wtf gaat dit allemaal heen?", de film duurt maar liefst drie uur, met volgens mij wel vijf verschillende verhaallijnen die alleen in de kleinste details met elkaar samenkomen. Dit zorgt ervoor dat de verhalen af en toe tergend langzaam zich voortzetten, en doordat het een film is over het normale leven, voelt dit soms saai aan, terwijl het acteerwerk van zowat de gehele cast echt bovengemiddeld is!

Ik wist dat er regende kikkers in de film zouden voorkomen, maar toch schrok ik me de tering toen het eenmaal zover was Bwhaha Die scene is tevens ook het spannendste van heel de film.

Samenvatting van de film is: gave intro + 2u30min karakterontwikkeling + kikker scene + gave outro

Ja-knikker

Bericht Geplaatst: 18 Jun 2007 17:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Michel schreef:
Pirates of the Caribbean: At World's End

Een orkaan van een film. Ik had niet eens de tijd om even bijgepraat te worden van de eerste delen. Daarom was het verhaal soms lastig te volgen. Maar goed, het zag er allemaal fantastisch uit.

Ja, fantastische film, wij waren zo dom om vooraan te gaan zitten ivm beenruimte...stom stom stom...Zoeel aktie over het hele scherm dat je af en toe echt geen overzicht had, dus ik ga er nog een keer heen en dan wat verder weg zitten dat ik alles in 1 oogopslag kan zien.

Bericht Geplaatst: 20 Jun 2007 12:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Good Shepherd

In het begin een moeilijke film om door heen te komen. Je moet er vooral voor in de stemming zijn. Het verhaal verloopt traag, in beeld is er vooral weinig actie. Daarentegen gebeurt er onderhuids wel veel. Uiteindelijk is het allemaal het wachten wel waard, omdat het een verassend plot is.

Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Jun 2007 19:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Death Proof
Ja denk! Tarantino in de speeltuin. Supercast, goede sfeer, camerawerk en editing zijn moeilijk vet en het is lang geleden dat ik zo van autostunts heb genoten. (Vooral die eerste botsing.) De film voelt als jaren 70, pas als de eerste mobieltjes in beeld komen blijkt het verhaal zich in het heden af te spelen. Ook leuk: Big Kahuna Burger, Red Apples, Kill Bill ringtone, Texas Ranger Earl McGraw.

Ik heb de film eergisteren ook gezien en kan eigenlijk maar weinig aan jouw post toevoegen, damn wat heb ik zitten genieten Smiley Vaak hardop gelachen en nog vaker brede glimlach op mijn gezicht! Het is echt een geniet-film.

Bericht Geplaatst: 22 Jun 2007 12:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Black snake moan

Erg goede film!

Deze heb ik gisteren ook gezien, zeker geen slechte film, al dacht ik aanvankelijk dat er meer aan de hand was dan er uiteindelijk was - vooral doordat Jackson's karakter [Lazarus] zo religeus was en die van Ricci [Rae] tijdens haar aanvallen de ex-vrouw van Lazarus leek te "channelen". Uiteindelijk was het dus gewoon een [eigenlijk simpele] verhaal van redding en redemptie.
Het was makkelijk geweest om parallelen te trekken met de slavernij, aangezien Ricci bijna heel de film halfnaakt geketend aan de verwarming van een zwarte man zit en ook zo aan tafel moet zitten [etcetera], maar gelukkig ging het niet die kant op.

Samuel L. Jackson maakt toch wel de film, ik denk dat het zonder hem veel moeilijker was geweest om naar te kijken, die man is echt goed zeg. Hoogtepunten vond ik eigenlijk wel zijn bluesperformances, daar wordt steeds een supervette sfeer neergezet Smiley
Justin Timberlake was een beetje jammer / storend in deze film, hopelijk is dat bij Alpha Dog minder, die moet ik ook nog kijken namelijk.

Bericht Geplaatst: 28 Jun 2007 20:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Geen film, maar Bill Hicks - Sane Man
Weer genieten, al ken ik de meeste stukken wel uit andere voorstellingen.

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 28 Jun 2007 22:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pirates of the caribbean 3. Ben er dus nogmaals heen geweest en bewust verder weg gaan zitten, want de 1e keer was het moeilijk om de vette scenes in 1 oogopslag te zien, dat was nu wel anders. man man man, wat een film. HARRR

Bericht Geplaatst: 28 Jun 2007 23:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Nu ik Snatch en deze heb gezien, kan ik met zekerheid zeggen dat ik Guy Ritchie een geweldige regisseur vind, wat is dit toch weer een vette stoere film zeg!

Natural Born Killers
Misschien kwam het doordat ik deze erg laat 's nachts heb gekeken, maar ik begon me na een tijdje best te ergeren aan de traagheid en raarheid van de film. Vanaf het tweede deel, in de gevangenis dus, vind ik de film wel weer erg boeiend, zij het niet al te realistisch. Uiteindelijk vind ik het wél een goede film met leuke probeersels qua regie erin.

Bericht Geplaatst: 30 Jun 2007 00:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Rudeless schreef:
Death Proof

Ik heb de film eergisteren ook gezien en kan eigenlijk maar weinig aan jouw post toevoegen, damn wat heb ik zitten genieten Smiley Vaak hardop gelachen en nog vaker brede glimlach op mijn gezicht! Het is echt een geniet-film.

Heb net de soundtrack besteld, die mag niet ontbreken in het rijtje.

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Jun 2007 11:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

death proof, ik hoor er ook echt een hoop negatieve verhalen over, maar ik ga 'm zeker wel kijken.

Bericht Geplaatst: 30 Jun 2007 11:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren Die Hard 4.0 in de bios...wat een kutfilm! Ik wist al wel dat ik geen groot fan van Die Hard ben maar ik zat me hierbij echt te vervelen. Een aaneenschakeling van ontploffingen en slechte oneliners, je moet er vast van houden...Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2007 00:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Xurk schreef:

Heb net de soundtrack besteld, die mag niet ontbreken in het rijtje.

Die was zeker weer erg goed ja Smiley Net als die van "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" trouwens.

Ik heb vanavond Alpha Dog gekeken, waar ik een tijdje naar benieuwd was maar waarvan ik geen hoge verwachtingen had. Hierdoor ben ik toch wel positief verrast, het is geen standaard stoere tienerfilm maar juist interessant naar mate de personages meer uitgediept worden. Het heeft ook vaak een vibe wat te vergelijken is met die van "Bully" [van Larry Clark], aangezien de films qua plot en karakters wel wat gelijkenissen hebben - al worden de overmatige beelden van seksende tieners [kenmerk van Clark] wel achterwege gelaten Tongsmiley
Ik keek vorige week "Black Snake Moan" en vond Justin Timberlake daarin wat tegenvallen, maar in Alpha Dog vind ik hem één van de besten op het scherm Smiley

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2007 01:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb vanavond twee films gezien: Perfume. Beetje sprookjesachtig, maar heel erg stom.

En The Science of Sleep. Het is een film van de makers van Eternal Sunshine, en dat is ook wel te merken. Hij is nog veel artistieker, en juist daardoor verloor de film mijn aandacht op een gegeven moment. Het is een leuke film met een schattig liefdesverhaal, maar op een gegeven moment werd het toch iets te bizar allemaal.

Laatst aangepast door Floor op 04 Jul 2007 13:34, in totaal 2 keer bewerkt
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2007 15:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh en Pirates of the Caribbean 3 natuurlijk! In de bioscoop!
Ik vond het een erg leuke film, mooi gemaakt ook. Deel 2 heb ik nooit gezien, maar dat boeide niet zoveel. Er zaten af en toe wel behoorlijk stomme scenes tussen, maar al met al een vermakelijke film. Smiley
BrownB
Addict

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2007 17:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat vond je zo stom aan Perfume dan? Ik vond het juist een erg goede film.

Bericht Geplaatst: 01 Jul 2007 21:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die Hard 4.0, met Danny, en hij was te gek! Smiley

Kijk, als ik dan toch naar de bios ga, wil ik ook wel een vette bioscoopfilm zien. Die Hard 4 is gewoon weer een over-the-top actie special effects film met slechte oneliners en flauwe grappen, maar meer dan dat pretendeert die film ook niet te zijn.

Dus heb ik me erg vermaakt met de ontploffingen, de zware bassen en de zoveelste jippie-ka-jee motherfucker Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jul 2007 13:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Over Perfume: kom op, het gaat over een gast die heel erg goed kan ruiken, dat is toch al ongeloofwaardig?
En ik wil verder niks verklappen, maar de manier waarop hij tot z'n perfecte parfum komt slaat ook nergens op. En bij het einde ben ik weggelopen. Bovendien vind ik de hele film behoorlijk langdradig.
BrownB
Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jul 2007 15:51 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ehh maar het is een sprookje, dan hoeft het toch niet geloofwaardig te zijn?

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur