Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Media, Cultuur en Reizen » Welke film heb je als laatste gezien? [deel 2]
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Aug 2008 10:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kut! Gisteren vergeten Eraserhead op te nemen! Heb ik nu iets bijzonders gemist?

Bericht Geplaatst: 04 Aug 2008 16:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:
Kut! Gisteren vergeten Eraserhead op te nemen! Heb ik nu iets bijzonders gemist?

Bijzonder is-ie wel ja. Of je het vermakelijk vindt is een ander verhaal

RAWK!
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Aug 2008 21:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb net Kiss Kiss Bang Bang gezien. Vet hoor, erg leuk. Smiley
Buzzin Hornet
Addict

Bericht Geplaatst: 05 Aug 2008 16:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wanted

http://www.imdb.com/title/tt0493464/
Wazig concept maar vermakelijk uitgewerkt, lekker fout!

Bericht Geplaatst: 05 Aug 2008 22:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Dark Knight
Heath Ledger is inderdaad subliem als de joker. Zijn mimiek en motoriek zijn fantastisch. Maar als geheel is de film niet beter dan Batman Begins, omdat de verrassing van de sfeer weg is (X1 was daarom ook zoveel beter dan X2). Gewoon een goede actiefilm die bijzonder wordt omdat Heat Ledger zijn laatste rol met verve speelt. Het laatste half uur is zelfs vervelend langdradig, als een toespraak waar geen eind aan komt.

RAWK!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Aug 2008 01:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En hoe haalt ie dan toch #1 op de imdb top 250 he? Staat ie al sinds het begin...

Maargoed, de Shawnshank Redemption staat daar recht onder.. Wat dat betreft heeft die lijst z'n waarde wel redelijk verloren...
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 06 Aug 2008 02:30 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vond die lijst van imdb redelijk relevant, sommige goede maar zeker niet fantastische films staan hoor, maar over het algemeen kon ik er wel van op aan dat de top 100 toch wel vol stond met topfilms. Maar met deze nieuwe Batman (die ik wel erg goed vind hoor) op nummer 1, daarmee halen ze al hun geloofwaardigheid weg... helaas.

Bericht Geplaatst: 06 Aug 2008 09:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is helaas een simpel kuurtje in de berekening. Eigenlijk zouden ze een variabele moeten toevoegen dat een film in zn eerste jaar nog niet in de lijst mag komen, want meestal verdwijnen ze dan ook weer, als mensen er wat evenwichtiger naar gekeken hebben.

The Dark Knight is inderdaad erg goed, het is een film die verhaaltechnisch perfect is uitgewerkt. Alles heeft zn payoff en elk karakter zn nut. Toch mis ik dat persoonlijke van de filmmaker dat het helemaal een geweldige film zou maken. Toegegeven, dat past niet in TDK en die is in dat opzicht ook het beste in wat hij doet.
Ledgers Joker vind ik lichtelijk overdreven. Kreten als 'Ledger IS de Joker' zijn onzin. Nocht Nickolson noch Ledger benadert de essentie van de Joker omdat het een filmvertaling is. Op diezelfde manier heeft de Joker in de strips ook vele persoonlijkheden gehad. True, Ledger's Joker werkt erg goed in Nolan's gritty realism Batman universe, maar dat is voor een groot deel te danken aan het script en de directie (allebei Nolan). Ledger's mimiek was goed, maar ik zou het geen groundbreaking performance noemen.

Bericht Geplaatst: 06 Aug 2008 09:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hij is wel dood hoor!
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 15:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Op de lange termijn gaat de wet van de grote getallen gelden en staat The Dark Knight echt niet meer in de imdb top 10. Gewoon even geduld hebben.

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 08 Aug 2008 23:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Y.P.F. (Young People Fucking)
Verschillende sexavontuurtjes van een stelletje, een paar huisgenoten, een 1e dat, 2 exen en 2 vrienden in verschillende fases (voorspeel, daad, orgasme etc.) naast elkaar gelegd. Bijzonder grappig.

RAWK!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Aug 2008 00:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zojuist The Dark Knight gezien en fuck, wat is die goed. Ik heb vaak gewoon glimlachend in de bioscoopstoel gezeten van plezier! Dat het op #1 staat op IMDb is natuurlijk wel overdreven, maar het vervangt Spider-Man 2 en Batman Begins wel wat mij betreft als "beste superheldenfilm" Smiley [en dit zeg ik als Spider-Fan met pijn in mijn hart]

Bericht Geplaatst: 09 Aug 2008 10:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
Y.P.F. (Young People Fucking)
Verschillende sexavontuurtjes van een stelletje, een paar huisgenoten, een 1e dat, 2 exen en 2 vrienden in verschillende fases (voorspeel, daad, orgasme etc.) naast elkaar gelegd. Bijzonder grappig.

Zou die kerel zn broodje ondertussen al op hebben? Tongsmiley
Eva
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Aug 2008 11:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die nieuwe rambo. Echt súper slecht en mega grof. En the Bourne Ultimatum. Die vond ik wel aardig, vooral relaxed dat ze de hele voorgeschiedenis van het verhaal zo goed voorkauwen, ik had deel 1 en 2 nog niet gezien.

En in de trein op vakantie nog maar eens Hot Rod, Blades of Glory en Stranger than Fiction.

Bericht Geplaatst: 10 Aug 2008 22:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sweeney Todd

Alhoewel ik een hekel aan musicals heb - en in deze film om de haverklap gezongen wordt - heb ik het toch uitgezeten. Maar dat is mede te danken aan hoe prachtig de film eruit ziet. Aan elk detail is gedacht.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Aug 2008 23:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Eva schreef:
Die nieuwe rambo. Echt súper slecht en mega grof.

Precies, puur genot. Tongsmiley

Net Hostel 2 gezien
2 x zo leuk als 1

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 12 Aug 2008 22:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

El Orfanato
Niet mijn ding. Op de een of andere manier had ik een horror verwacht, het was meer een thriller/drama van het kaliber 6th Sense. Daaraan heb ik een broertje dood.

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Aug 2008 15:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gisteren gezien:
• REC
Ik stel voor om de titel te veranderen in:
• RUK

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Aug 2008 23:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Satan Rides The Media
Onderhoudende docu over Varg Vikerness.

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Aug 2008 13:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:

Three Kings -Wel een gave actie film over corrupte politie agenten. Serpico daarentegen vind ik dan toch nog steeds de beste binnen dit genre.

a

Je bedoelt Street Kings? Wel vermakelijk ja, ondanks de altijd middelmatig acterende Keanu Reeves.

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Aug 2008 19:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kom altied weer terug
Harde gast, die Bennie Jolink. Mooi geportretteerd ook

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Aug 2008 14:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Felon
Goed gevangenisdrama met een koningsrol van Val Kilmer.

Death At A Funeral
Af en toe hilarisch, zoals met 'Uncle Alfie' op de plee. De meeste tijd grijnzend zitten kijken.

RAWK!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Aug 2008 20:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Forgetting Sarah Marshall [IMDb link]
Ik had verwacht dat het een redelijk flauwe komedie / romkom zou zijn in de stijl van zoveel anderen, maar het heeft me echt positief verrast en nu snap ik waarom het zo'n hoge cijfer op IMDb heeft!
Er zitten zeker erg veel grappige momenten in die met een verschrikkelijk goede timing en delivery worden gepresenteerd en ik heb dan ook vaak hardop moeten lachen - iets wat ik niet héél snel doe - maar het is bovenal ook een goede film op het drama-vlak vind ik. Een origineel verhaal waarbij je meeleeft en waarin ook de mindere kanten van de hoofdpersonage serieus worden behandeld in plaats van alleen de "kwaaie" slecht wordt afgeschilderd Smiley
En Mila Kunis Love In "That '70s Show" vind ik haar al cute, maar in deze film...!

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2008 11:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Xurk schreef:
Forgetting Sarah Marshall [IMDb link]
Ik had verwacht dat het een redelijk flauwe komedie / romkom zou zijn in de stijl van zoveel anderen, maar het heeft me echt positief verrast en nu snap ik waarom het zo'n hoge cijfer op IMDb heeft!
Er zitten zeker erg veel grappige momenten in die met een verschrikkelijk goede timing en delivery worden gepresenteerd en ik heb dan ook vaak hardop moeten lachen - iets wat ik niet héél snel doe - maar het is bovenal ook een goede film op het drama-vlak vind ik. Een origineel verhaal waarbij je meeleeft en waarin ook de mindere kanten van de hoofdpersonage serieus worden behandeld in plaats van alleen de "kwaaie" slecht wordt afgeschilderd Smiley
En Mila Kunis Love In "That '70s Show" vind ik haar al cute, maar in deze film...!

IMDB zegt: "From the guys who brought you "The 40-Year-Old Virgin" and "Knocked Up"

Is-ie wel van een ander kaliber dan die twee films? Knocked Up vond ik wel aardig maar ook veel te zoet.

RAWK!
Xurk
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2008 11:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

"The 40-Year-Old Virgin" moet ik nog een keer zien, "Knocked Up" heb ik al wel gezien. Ik vind "Forgetting Sarah Marshall" minder flauw en banaal dan "Knocked Up" en qua toon / achterliggende gedachte iets serieuzer, terwijl er dus af en toe wel heel erg grappige momenten inzitten, het is geen ras-drama, maar een échte komedie vind ik het ook niet.
Wat zoetigheidsgehalte betreft: ik wil niet teveel van de film verklappen voor als je 'm nog gaat zien [dus ook of er een happy ending is of niet] dus ik zal niet zeggen wanneer, maar er zitten wel een paar "romantische" scènes in, maar ik vond het niet overdreven in ieder geval.

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2008 13:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hellboy (de eerste)

Best leuk eigenlijk, snap niet zo goed dat 'ie geflopt is. Stiekem ben ik nu best benieuwd naar deel 2...

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2008 21:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Rudeless schreef:
IMDB zegt: "From the guys who brought you "The 40-Year-Old Virgin" and "Knocked Up"

Is-ie wel van een ander kaliber dan die twee films? Knocked Up vond ik wel aardig maar ook veel te zoet.

Kijk eens of je 'Freaks and Geeks' ergens vandaan kunt halen. TV-serie uit de jaren '90 van Judd Apatow, na 18 episodes gecancelled, maar ik denk dat je die ook wel kunt waarderen.

Bericht Geplaatst: 20 Aug 2008 23:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Marinho schreef:
Rudeless schreef:

Kijk eens of je 'Freaks and Geeks' ergens vandaan kunt halen. TV-serie uit de jaren '90 van Judd Apatow, na 18 episodes gecancelled, maar ik denk dat je die ook wel kunt waarderen.

Ik heb seizoen 1 klaarstaan, moet er alleen nog aan beginnen.

Thank You For Smoking gezien.
Voltreffer, zowel in vorm als inhoud. Tamelijk lichtvoetig ook, gezien het onderwerp.

RAWK!
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Aug 2008 23:37 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

NOFX Backstage Passport
Achtdelige docu over een NOFX tour naar landen waar punkbands gewoonlijk niet op kunnen treden (Bali, Maleisië, Singapore, etc). Een opeenstapeling van drank, malafide promoters en blunders. Fucking Hilarious!

RAWK!
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 22 Aug 2008 11:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

American Hardcore gisteren nog maar een keer gezien, best gaaf om te zien hoe heel de handel eind '85 ingepakt kon worden terwijl het in de tijd daarvoor zo heftig was.
Michel
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 23 Aug 2008 13:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hellboy II

Wat is Guillermo del Toro toch een genie! De film ziet er zo fantastisch mooi uit. Daarnaast bewijst Ron Perlman maar weer eens dat hij geknipt is voor de rol van Hellboy. Ik vind deze misschien wel weer beter als deel 1.

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 11:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Reservation Road
Melodramatische gezinstoestanden, doe maar niet.

Interview (2007)
Beter dan het origineel, maar dat is dan ook niet zo moeilijk. Leuke verwijzigingen naar The Van Gogh, Katja Schuurman en Pierre Bokma.

RAWK!
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 13:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Midnight Meat Train in de bioscoop. Zeer slechte keuze om daar naar toe te gaan, het was een slechte horror, maar daarom wel erg lachwekkend. Smiley
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 24 Aug 2008 14:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

O ja, In Bruges ook aangezet maar na 30 minuten mee gekapt. Ik had het idee dat de film ten onrechte als comedy bedoeld is.

RAWK!
Eva
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 25 Aug 2008 12:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mi Piace Lavorare op Lichtpunt (BE), gisterenavond. Mooi en rustig, maar zonder duidelijk moraal of doel. Ik vind de Italiaanse taal zo mooi in films. Love

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 11:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

The Darjeeling Limited
Pretig gestoord verhaal, mooie setting, absurde gebeurtenissen en dialogen ("I didn't save mine." Smiley ) . Beviel me stukken beter dan The Life Aquatic. En net iets minder dan The Royal Tenenbaums.

RAWK!
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 13:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is 'ie eigenlijk al op dvd uit, Ruud?

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 20:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jazekers

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 27 Aug 2008 21:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

pfff, wat heb ik de laatste tijd allemaal gezien. in de afgelopen 2 a 3 maanden in zo chronologisch mogelijke volgorde:

-Anchor Man: komisch, vermakelijk, moet er wel voor in de stemming zijn.

-Young People Fucking: erg vermakelijk: komisch, bizar; aan te raden.

-Ex-drummer: denk dat de meesten 'm al gezien hebben, superruige film; must-see.

-Friday: klassieker voor mij; wel een aanrader, maar kan me voorstellen dat je er niet veel aan vind. (overigens wel anders dan next friday en friday after next)

-Thank You for Smoking: erg coole, komische en als je er bij na denkt bizarre film over een lobbyist die het opneemt tegen anti-roken; zeker een aanrader, vooral voor de verstokte rokers onder ons.

-Lords of Dogtown: stom dat ik die nooit eerder heb gekeken. Erg vette film. Ik neem aan dat velen hier 'm al gezien hebben en dat men weet waar hij over gaat.

en ergens daar tussenin nog:

-Death Proof: geniale film weer van tarantino, maar je moet er tegen kunnen om lang te wachten op actie en tijdens dat wachten lange (doch vaak geniale) dialogen aan te horen. (geld voor alle tarantino-films die ik heb gezien) toch een must-see.

-Planet Terror: ook een geniale film; (een beetje over-de-top) aktie/horror, zou niet weten hoe anders te omschrijven. Alleen de nep-trailer al die je te zien krijgt voor aanvang is al geniaal. Smiley

Vast wel meer films sinds mijn laatste post, maar dit zijn iig de films (op de laatste 2 na EDIT: en friday natuurlijk!)) die ik nog niet eerder had gezien.

Laatst aangepast door Sietse op 29 Aug 2008 15:41, in totaal 1 keer bewerkt
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Aug 2008 15:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Walk the Line: had ik ook nog niet gezien. werd blijkbaar tijd. vond 't een geweldige en indrukwekkende film.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur