Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » PHP mail
Colin
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 13:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goede middag Smiley,

Ik ben bezig met een website en daarvoor heb ik een formulier gemaakt wat simpelweg gemaild zou moeten worden.

het gaat om de volgende code:

Code:
$achternaam   = htmlspecialchars($_POST['achternaam']);
$email          = htmlspecialchars($_POST['e-mail']);
$aanvraagText   = ($email. $achternaam);
echo nl2br ($aanvraagText);

if (!$achternaam) {echo "<br/><span class=\"error\">U heeft geen achternaam ingevuld!</span><br/>";}
if (!$email) {echo "<br/><span class=\"error\">U heeft geen email ingevuld!</span><br/>";}

else {
$tijd = time();
$datum = strftime("%d/%m/%y %H:%M", $tijd);
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$message = "" . $achternaam . " met het e-mailadres " . $email . " en het IP " . $ip . "stuurde op ". $datum . " het volgende bericht:

$mailadres = "email@adres.nl";
$message = str_replace ("<br>","\n", $message);
  mail("$mailadres", "onderwerp", $message, "$email");

echo "<br/><span class=\"noError\">Uw bericht is verzonden. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.</span>";
}

Het versturen gebeurd gewoon niet.

Wat ik in me php.ini heb aangepast is bij MAIL FUNCTION achter SMTP het smtp adres heb ingevuld. Maar weet ook niet of dit werkt.

Heeft iemand tips om te testen of uberhaubt de mailfunctie van PHP werkt.

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 13:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dus hoe ziet je php.ini er dan uit? Als je @home hebt zou het zo iets moeten zijn:

Quote:

[mail function]
SMTP = mail.home.nl
sendmail_from = blaat@home.nl

Maar draai je alles lokaal dan? Want misschien moet je dan wel zelf een lokale smtp server draaien.

Ik zie verder geen code fouten in je script. Zal hem ff testen.
[edit] Hier werktie gewoon.

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 13:48 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik draai het op een colocated server. Waarop ik zelf PHP heb geinstalleerd.. Misschien is dat het probleem Tongsmiley

Mijn php.ini ziet er zo uit

[mail function]
SMTP = smtp.interconnect.nl
smtp_port = 25

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 13:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan zou ik het bij interconnect vragen Smiley Of verlenen ze geen ondersteuning dan Knipoog

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 13:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ff bellen lachen

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het wordt iig ondersteund door interconnect.

Maar nu moet ik dus zorgen dat de PHP werkt.
In de veronderstelling dat het gewoon werkt, moet ik het toch opnieuw gaan installeren ofzo uhmmm

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Op welk systeem draait het? Bij unix systemen moet je meestal alleen je sendmail_path instellen namelijk, meestal deze;
Quote:
[mail function]
sendmail_path = /usr/sbin/sendmail

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het draait op een Windows SBS 2003 server met IIS6.0

Volgens mij werkt de geinstalleerde PHP niet helemaal.

Dit blijkt uit wat tests samen met Thijs Smiley

Probleem wordt denk ik, het opnieuw installeren van PHP en dit keer dan goed

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Lol, nou dat wordt dat eerst maar even fiksen dan Knipoog

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heeft er iemand nog een leuke tutorial voor het installeren van PHP op IIS6.0

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 14:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het lijkt allemaal te werken. (php dan behalve de mail shizzle)

Hoe test je eigenlijk ofdat PHP voor de volle 100% werkt lachen

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 15:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Misschien een bestand phpinfo.php maken en daarin enkel zetten:
Code:
<?
  phpinfo();
?>

Dan kun je in ieder geval zien wat er allemaal mogelijk is op je installatie en de dingen die erbij staan uitproberen.

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 15:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ja dat phpinfo hadi k al gedaan en ziet er goed uit.

ik heb net de php extensie gewijzigd

van phpISAPI naar php-CGI

nu krijg ik de volgende errors bij het laden van een pagina (wat eerst wel zonder error werkte)

Code:
Cannot find module (IP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (IF-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (TCP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UDP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-SMI): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-SNMP-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-DEMO-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-TARGET-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-VIEW-BASED-ACM-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-COMMUNITY-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (UCD-DLMOD-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-FRAMEWORK-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-MPD-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-USER-BASED-SM-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMP-NOTIFICATION-MIB): At line 0 in (none)
Cannot find module (SNMPv2-TM): At line 0 in (none) PHP Notice: Undefined index: p in

Wat moet ik hiermee uhmmm , had ergens al gelezen dat ik de MIB bestanden ergens in een map moet plaatsen.. maar welke MIB bestanden ?

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 15:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook opgelost, deze bestanden stonden in de map MIB en deze staat weer in de map EXTRAS

MIB bestanden geplaatst in

c:\urs\mib\

Nu nog 1 probleem

Creating directory: /USR/SNMP Creating directory: /USR/SNMP/PERSIST Creating directory: /USR/SNMP Creating directory: /USR/SNMP/PERSIST Creating directory: /USR/SNMP Creating directory: /USR/SNMP/PERSIST

ook opgelost door rechten op de map USR aan te passen naar WRITE... (lijkt me eigenlijk niet goed uhmmm)

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 16:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het lijkt alsof hij mappen probeert aan te maken zoals hij dat op een Unix systeem zou doen. Je hebt vanzefsprekend wel de Windows versie van PHP? Hoogstwaarschijnlijk een stomme vraag. Anders was je niet zo ver gekomen.

Na het installeren van PHP is eigenlijk het enige wat je hoeft te doen even de php.ini configureren. Dan moet de mail() functie al werken.

edit: Ah, PHP gebruikt in de windows versie gewoon de zelfde mappen structuur Smiley
Kun je geen write rechten geven voor enkel de Administrator? En moeten de schrijfrechten wel blijven?
Colin
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 16:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

wat moet ik hiermee ?

Use of undefined constant toonvraag

Is het een idee om me php.ini te posten?

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 16:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Er gaat iets niet helemaal lekker. Ik zou php gewoon even helemaal opnieuw installeren, aan de hand van een tutorial ofzo.

Het moet heel simpel zijn.
Colin
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 17:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

PHP is geinstalleerd volgens een tutorial.

volgens mij zit er iets mis in de php.ini

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur