Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Interaddict Blog » Interaddict TV - Muziekaanraders!
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 07 Jun 2007 17:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Weer zo'n youtube talent. Check wat ze nog meer heeft gepost (niet alles is super, maar sommige dingen.....wow....)

Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 07 Jun 2007 21:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het een Regina Spektor wannabe Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 07 Jun 2007 22:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Absoluut een wannabe. Maar wel getallenteerd in wat ze doet (willen-zijn) Smiley!
uomo'd onore
Addict

Bericht Geplaatst: 08 Jun 2007 09:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hmm... Voordat je een zangeresje een contract geeft haar éérst een jaar lang blogjes laten bijhouden op een site met wat geinige foto's van haar en haar doodnormale leven, wat youtube clipjes van haar kunsten en een dozijn mensen dat op forums (fora?) de dame onder de aandacht brengt... Als 't dan aanslaat, kun je haar linken aan een top producer en groots aan de man brengen. Ik zie een mooi nieuw marketing concept.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Jun 2007 18:33 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

geniale muziek en JJ Cale is de held van dynamiek... zouden die flauwekulbandjes van Marinho nog wat van kunnen leren :p.
[/youtube]

Bericht Geplaatst: 15 Jun 2007 14:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:

geniale muziek en JJ Cale is de held van dynamiek... zouden die flauwekulbandjes van Marinho nog wat van kunnen leren :p.

Second that.
Het is niet perfect gespeeld, maar alleen de ongelofelijk rust die van de band en de muziek uitstraald is al indrukwekkend...

* Bram is een JJ Cale fan
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 15 Jun 2007 19:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

* Geert is een JJ Cale fan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 16 Jun 2007 03:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Robert-Jan schreef:

Second that.
Het is niet perfect gespeeld, maar alleen de ongelofelijk rust die van de band en de muziek uitstraald is al indrukwekkend...

oh maar het is juist perfect gespeeld! het had echt niet strakker of wat dan ook moeten zijn.. de manier waarop die man speelt met zang, zo ontzettend op het gevoel en dynamisch.. geniaal.

Om maar weer te zeiken Smiley, Marinho, zou naar JJ Cale moeten luisteren, dan is al die excelsiorflauwekul meteen inwisselbaar. :p

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 10:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Bram schreef:
Robert-Jan schreef:

Second that.

oh maar het is juist perfect gespeeld! het had echt niet strakker of wat dan ook moeten zijn.. de manier waarop die man speelt met zang, zo ontzettend op het gevoel en dynamisch.. geniaal.

Om maar weer te zeiken Smiley, Marinho, zou naar JJ Cale moeten luisteren, dan is al die excelsiorflauwekul meteen inwisselbaar. :p

* Jetse is een JJ Cale fan
Maar die es op 1:11: ik zou dat toch niet perfect gespeeld willen noemen Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 11:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die es zou je, omdat het blues is, een bluenote kunnen noemen, zo gebruikt hij hem ook. Verder gaat blues daar helemaal niet om. Dit stukje muziek is perfect om zijn dynamiek, emotie en de absolute schoonheid hiermee te kunnen spelen. JJ Cale trekt zijn hoofd naar achteren maar weer precies hoever hij van de microfoon een bepaald stemgeluid in de dynamiek van de muziek moet brengen. Die es is juist perfect, die hoort daar officieel niet te zitten, maar nu hij er wel zit, valt hij niet meer weg te denken in het muziekstuk. Het gaat er dus ook niet om of hij qua noten, iedere keer helemaal goed zit, maar of hij qua time en feel weet wat hij speelt en dat is toch wel erg intens mooi (vooral in dit muziekstukje)

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 11:31 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het toch gewoon verkeerd, het is eerder een kleine secunde in Dm dan een bluenote van Am Rock on
Maar afgezien van die ene noot waarover valt te twisten, echt een prachtig stukje muziek. Smiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 11:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:

Oh, maar ik geef onmiddelijk toe dat deze muziek technisch beter in elkaar zit dan de meeste Excelsior-bandjes.

Hé, maar RJ, luister eens een paar keer naar Yankee Hotel Foxtrot van Wilco (geproduceerd door Jim O'Rourke van Sonic Youth), en vertel dan eens wat je daarvan vindt Smiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 12:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
Ik vind het toch gewoon verkeerd, het is eerder een kleine secunde in Dm dan een bluenote van Am Rock on
Maar afgezien van die ene noot waarover valt te twisten, echt een prachtig stukje muziek. Smiley

Jetse, wil je deze discussie op muziektheoretischniveau nu echt aan gaan of vind je het gewoon leuk om met wat termen te schermen waar je niet precies weet hoe ze met elkaar verband houden? Daarnaast komt nog eens bij, dat blues om gevoel en oorsprong gaat, om timing en soul. Niet of er waarschijnlijk een fout wordt gespeeld die hij van es terugtrekt naar een d. Het mooie is juist, dat hij de es doorspeelt en langzaam omlaag brengt naar een juiste toon... eigenlijk vind ik het dan nog beter, want dan ben je zelf in staat ogenschijnlijke fouten tot schoonheden te maken. Ik heb dat zelf ook ooit in een nummer gehad op onze laatste cd en we vonden dat zo mooi, dat we die d'r in hebben gelaten, alleen maar omdat het juist een soulvolle spannende toon is. Waarom denk je dat Barry Hay of wat dan ook, bij zomergasten die nummer aanvraagt? Hij hoort die toon ook wel en denkt juist, damn geweldig! Die toon maakt juist het hele muziekstuk.

Marinho... ik zal het een luisteren, maar alleen omdat ik een grootse Sonic Youthfan ben.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 12:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:

Jetse, wil je deze discussie op muziektheoretischniveau nu echt aan gaan of vind je het gewoon leuk om met wat termen te schermen waar je niet precies weet hoe ze met elkaar verband houden? Daarnaast komt nog eens bij, dat blues om gevoel en oorsprong gaat, om timing en soul. Niet of er waarschijnlijk een fout wordt gespeeld die hij van es terugtrekt naar een d. Het mooie is juist, dat hij de es doorspeelt en langzaam omlaag brengt naar een juiste toon... eigenlijk vind ik het dan nog beter, want dan ben je zelf in staat ogenschijnlijke fouten tot schoonheden te maken. Ik heb dat zelf ook ooit in een nummer gehad op onze laatste cd en we vonden dat zo mooi, dat we die d'r in hebben gelaten, alleen maar omdat het juist een soulvolle spannende toon is. Waarom denk je dat Barry Hay of wat dan ook, bij zomergasten die nummer aanvraagt? Hij hoort die toon ook wel en denkt juist, damn geweldig! Die toon maakt juist het hele muziekstuk.

Marinho... ik zal het een luisteren, maar alleen omdat ik een grootse Sonic Youthfan ben.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 13:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mannen, ik vind er geen reet aan. Bij deze muziek krijg ik een beeld van elitaire gasten met een te dure scherpe sigaar en een slecht glas whiskey die dit op de achtergrond aan hebben staan.
En of die Es in Am of Bm of Fmineur wordt gespeeld maakt daar echt geen verandering in.
En ik zal wel de enige zijn die dit mooi vind Smiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 13:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
dasjj schreef:

Het is gewoon hartstikke vals RJ, de toonsoort van het nummer is Dm en dus is de bluenote As en niet Es.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 13:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dissonant, niet vals. Vals is als een gitaar niet goed gestemd is.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 13:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

over bijzondere momenten gesproken!
En Jetse, ik zeg ook niet dat je geen gelijk hebt, maar het gaat in muziek zo ontzettend om context en niet om vals of dissonant Emin, Dmin en ook niet om het ritme, maar om het grit in de muziek en de context waarin hij gemaakt en gespeeld wordt. Daarom is JJ Cale net als dit filmpje zo puur en echt en daarom essentieel en relevant. Wat Zoppie laat zien is natuurlijk gewoon inwisselbare muzikale rommel op de wereld gebracht door scherpe en dure sigaarrokende platenbazen zonder verstand van muziek.[/

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 13:49 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Wat Zoppie laat zien is natuurlijk gewoon inwisselbare muzikale rommel op de wereld gebracht door scherpe en dure sigaarrokende platenbazen zonder verstand van muziek.

Pastte precies in mijn verwachtingspatroon

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Is ook niet zo raar, want dat weet iedereen... alleen jammer dat ik em dan toch moet maken.
Zo laat ik maar weer eens wat muziek posten:

dit is muziek

oh was er een vergeten natuurlijk!

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ook erg goed:

die laatste is wel effe iets heel anders, maar wat een ritme-gevoel

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:32 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Robert-Jan schreef:
Dissonant, niet vals. Vals is als een gitaar niet goed gestemd is.

Hoe je het ook bestempeld, het lijkt er niet op dat dat de nooit was die h wilde spelen. Er zitten wel meer oneffenheden in. Persoonlijk vind ik dat juist wel charmant. Muziek hoeft niet perfect te zijn om geniaal te zijn.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Kijk, dat bedoel ik te zeggen. Ik wil juist verder gaan, muziek wordt voor mij pas geniaal als er oneffenheden inzitten, of het moet juist de perfectie zijn waar het om gaat, dan mogen er geen fouten inzitten. Maar JJ Cale gaat niet over perfectie, maar over soul. Ik hoor ook wel dat die noot daar niet hoort te zitten, maar juist daarom hoort hij er wel te zitten.. omdat hij zijn plek krijgt in de muziek. Als ze mij zouden vragen, zou je die noot eruit willen halen, want dat zal best kunnen met de hedendaagse technologie.. dan zou ik nog willen dat hij erin bleef ook al kwam hij wereldwijd uit op dvd.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mr.Zop schreef:
Mannen, ik vind er geen reet aan. Bij deze muziek krijg ik een beeld van elitaire gasten met een te dure scherpe sigaar en een slecht glas whiskey die dit op de achtergrond aan hebben staan.
En of die Es in Am of Bm of Fmineur wordt gespeeld maakt daar echt geen verandering in.
En ik zal wel de enige zijn die dit mooi vind Smiley

Inderdaad wat een stom gepriegel is dat Smiley
Krijg ik echt een beeld van elitaire hockygrietjes met marlboro light sigaretten en een glas goedkope rosé die dit op de achtergrond aan hebben staan Smiley

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja inderdaad, haha.
Ik friemel een beetje wat tonen op een gitaar bij elkaar, zonder samenhang, afschuwelijk zonder soul en daar ga ik dan een beetje valsig tegenaan lopen janken.

over die laatste zal ik het maar niet te veel hebben, maar als je dat weer terug hoort, dan denk je toch..... hoe kan iemand zo goed zijn op zo'n leeftijd.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 14:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

dasjj schreef:
Inderdaad wat een stom gepriegel is dat Smiley
Krijg ik echt een beeld van elitaire hockygrietjes met marlboro light sigaretten en een glas goedkope rosé die dit op de achtergrond aan hebben staan Smiley

Dude, zit jij stiekem mee te gluren op mijn kamer? Of hebben Lotte, Fleur en Roos tegen jou gezegd dat ze kwamen?

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 15:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ook al zo goed.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 15:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oke, dit is het beste wat ik tot nu toe gevonden heb.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 15:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En dan denk ik wel eens: waar is het toch misgegaan ...
want dit zijn onze roots Hamer

een mijlpaal in de vaderlandse muziekgeschiedenis hoe je het ook wendt of keert

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 15:11 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah ik vind dit beter dan die link van Zop. haha.

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 17:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb alle clips even uit de gewone filmpjes-topic gesplitst. Maakt het toch een stuk overzichtelijker, omdat die andere topic helemaal vol stond met muziekaanraders.

Die kunnen hier dus nu allemaal neergezet worden.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
dasjj
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 18:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok. Nou: alle muziek uit ethiopië is goed:

Bericht Geplaatst: 17 Jun 2007 22:46 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik vind dit leuk

Bericht Geplaatst: 18 Jun 2007 22:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

*Edit* Foute topic... Engeltje

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 08:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

whawhawiewha. Ja-knikker

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 11:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Briljant is dat inderdaad. Ze deed nog meer in die show van onze ouwe Zack Braff.. Liet ie allemaal z'n favoriete artiesten langskomen.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 11:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 11:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 13:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Beatboxing Peter and the Wolf
Hamer

Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 19 Jun 2007 16:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

looskuh schreef:
Briljant is dat inderdaad. Ze deed nog meer in die show van onze ouwe Zack Braff.. Liet ie allemaal z'n favoriete artiesten langskomen.

Dit is al heel vaak gedaan en veel beter ook. Niet dat ik betweterig wil zijn hoor, maar het idee an sich is niet zo bijzonder.

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur