Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Onzin » Hyves of Myspace?

Hyves of Myspace?
Hyves
44%
 44%  [ 12 ]
Myspace
18%
 18%  [ 5 ]
Allebei even gaaf
0%
 0%  [ 0 ]
Allebei even kut
22%
 22%  [ 6 ]
Facebook
14%
 14%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 14:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wat is de sterkste vriendjessite?

RAWK!
Lucy
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 14:42 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hyves is toch vooral Nederlands en Myspace hebben ze overal. Hyves is denk ik hier in NL het meest 'vriendjerigst'.
Qua gebruikersvriendelijkheid vind ik ze allebei monsterlijk klote.

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 14:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Misschien moet je voor de zekerheid facebook er vast bijzetten. Ik hoor in de wandelgangen dat die wel eens heel groot kan gaan worden... Smiley Voor de rest gebruik ik het eigenlijk niet maar merk ik dat ik de laatste tijd toch best vaak communiceer via hyves met verschillende mensen, is wat dat betreft toch een handig medium.
Dus vooralsnog kies ik voor hyves, al ben ik al jaren van mening dat de eigenaar het beter zo snel mogelijk kan verkopen voordat het ineen stort en geen reet meer waard is. Misschien is hij daar al te laat mee...

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 15:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor mij alleen Myspace, da's internationaler en dus in sommige gevallen wat handiger. Qua gebruiksgemak is het inderdaad bijzonder slecht... Veel spam, veel netwerk problemen, veel irritante reclame... Facebook (en Virb mag je ook niet vergeten) is wat gebruiksvriendelijker, maar voor hoe lang?
Ik vind het ergens ook wel jammer dat ik als bandje tegenwoordig nauwelijks meer e-mailtjes krijg, bijna alle contacten gaan via Myspace Messages en Comments. Ik vind zelf het bezoeken van sites met een evt. gastenboek nog steeds leuker dan een profile pagina op een met reclame overwoekderde community.
En daarbij... hoeveel van dit soort Network Communities kan een mens nodig hebben? Over 6 maanden is er weer een nieuwe, en voor je het weet zit je alleen nog maar op het nieuwe netwerk invites te sturen naar 'vriende' uit het oude...
Het doet me allemaal een beetje denken aan het schoolplein vroeger, waar iedereen om de week een 'clubje' begon, met op Snoopy-briefpapier opgestelde uitnodigingen en zelfgebouwde hut, waar sommigen wel en anderen weer niet 'vriendjes' mochten zijn... Ben je potdomme volwassen, begint het gezeik weer opnieuw Knipoog

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 15:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Inderdaad Danny, ik heb tegenwoordig ook Facebook.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 15:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hyves heeft nog wel wat, maar bij MySpace blijf ik zo ver mogelijk uit de buurt. Het duurt gemiddeld 30 seconden voordat ik me ga storen aan reclame, muziek die automatisch begint te spelen of de layout is afzichtelijk.

Youtube vind ik eigenlijk wel vergelijkbaar met hyves qua communicatie mogelijkheden en vormgeving. Ik zit op allebei dan ook regelmatig. Niet persee op zoek naar vette filmpjes, maar ik houd ook een aantal videologs bij (als toeschouwer).
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 15:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik werd gisteren op Hyves door mijn oude NSB-baas van de AH toegevoegd. Gadverdamme!

In dat opzicht is Facebook mijn favoriet. Simpel, schoon en privacyrespecterend.

Hyves werkt altijd maar half, maar komt me vaak wel enorm van pas als journalist. En daar heb ik ook verreweg de meeste "Vrienden" ( ROFL )

Myspace vind ik een te hoog CU2 gehalte hebben...

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 16:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik kies voor Hyves. Ik merk dat het vooral een praktisch middel is voor het zoeken naar banen, woonruimte en dergelijke. Daarnaast is het handig, als je geen zin hebt om te bellen, afspraken te maken met mensen. Ik heb geen MySpace account. Volgens mij hebben artiesten daar meer baat bij. Althans, ik ken een aantal artiesten die MySpace gebruiken voor publiciteit.

Mr.Zop
Site Admin

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 16:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hyves is zo traag als stront en is waardeloos geprogrammeerd (ja, heb wel eens iemand gesproken die er werkt), ze zijn constant pleisters aan het plakken ipv de core eens grondig aan te pakken.
MySpace is afzichtelijk, slechte navigatie en ook slecht gecode (neem ik aan bij deze: vaak bugs, errors, vrienden aantallen die niet kloppen of lege messages).

Facebook is de enige echte web 2.0 waardige vriendensite die ook nog eens goed om gaat met privacy, zo goed dat ik nu een verkeerde naam heb en die heel moelijk terug kan veranderen Smiley En ik heb daar al 5 vrienden waaronder Thijs en Floor, yeah.

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 16:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij hyves ook dat "Oooops, something went wrong!" als je een 404 krijgt. Er is niks irritanter dan grappig bedoelde foutmeldingen...

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 17:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
Ik werd gisteren op Hyves door mijn oude NSB-baas van de AH toegevoegd. Gadverdamme!

Niemand kan jou op Hyves aan z'n vriendenlijst toevoegen voordat je daar zelf toestemming voor hebt gegeven. Toch? Ten minste, ik zou niet weten hoe dat zou moeten en ik heb het ook nog nooit meegmaakt.

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 20:23 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik gebruik het allemaal niet, maar heb me laatst wel bij LinkedIn geregistreerd. Smiley
ROnald
Addict

Bericht Geplaatst: 20 Sep 2007 21:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik doe nog het meest met Orkut. Ook beetje Hyves en heel weinig Facebook. MySpace ben ik nog onderuit gekomen, Hi5 nooit op ingegaan.

Maar eigenlijk totaal niet actief, want dat kost me veel te veel tijd Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 01:14 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Myspace, omdat het de beste bandpromotiesite van de wereld is!
En omdat ik er chicks mee kan vinden over de hele wereld waar ik dan altijd terecht kan, omdat ze net m'n myspace bandsite hebben gecheckt..
maar als die klote belasting weer omhoog gaat voor het vliegen, is dat ook meteen weer minder grappig.

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 14:41 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

myspace, na het heel lang dom te hebben gevonden ben ik voor de gein toch maar overstag gegaan en heb ik er ook 1 aangemaakt, maar ik doe er vrij weinig mee. Zie het nut er niet heel erg van in, maar 't is wel grappig.
Hyves heb ik niet gedaan, omdat ik ook niemand ken die het heeft. Myspace had bijna iedereen al, dus vandaar de keuze voor myspace, aangezien ik alleen contact onderhoud met bekenden. ik ga er geen nieuwe "vrienden" maken.
van een andere vriendengroep beginnen steeds meer mensen met hyves, dus misschien dat ik daar ook nog ooit aan ga beginnen.

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 14:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Iedereen kent mensen die een Hyve hebben. Ik geloof niet dat daar een uitzondering op bestaat.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 14:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zit alleen op Hyves, waarmee ik redelijk wat oude bekenden heb terug gevonden. Niet dat ik daar nu elke dag op de koffie kom, maar af en toe toch leuk om te zien hoe het met iedereen gaat Smiley
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 21 Sep 2007 18:02 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik merk dat voor internationale promotie en contact met de 'fans' myspace prima werkt. Het lijkt wel alsof iedereen in Duitsland, België, UK, Scandinavië, USA allemaal myspace hebben. Geen van die mensen heeft hyves, als ik daar mee aan kom zetten.. zie ik grote vraagtekens en daarom niet relevant voor mij.

Bericht Geplaatst: 22 Sep 2007 10:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Iedereen kent mensen die een Hyve hebben. Ik geloof niet dat daar een uitzondering op bestaat.

tot voor kort kende ik echt niemand met hyves

Bericht Geplaatst: 26 Sep 2007 23:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Voor bands muziek is myspace idd handiger. Hyves is lekker lokaal. Facebook heb ik geen zin in en voor 'professioneel' netwerken heb ik Linkedin.

RAWK!
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 26 Sep 2007 23:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sietse schreef:
Bram schreef:

tot voor kort kende ik echt niemand met hyves

Zegt dat dan wat over het percentage mensen met Hyves in Eindhoven of de grootte van jouw vriendenkring? Knipoog

Bericht Geplaatst: 15 Okt 2007 20:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Facebook ziet er wel een stuk 'steviger' uit dan Hyves en MySpace. Duurt alleen een tijdje voor je door hebt hoe het werkt...

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 01:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Allebei even kut. myspace loopt constant vast op alle reclame en al die rotfilmpjes die iedereen in zijn profieleke zet. Daarnaast ziet myspace er niet uit. Hyves ook niet, maar daar kun je volgens mij je eigen pagina toch nog net iets meer een eigen smoel geven. Het nadeel van hyves is dan weer wel alleen nederland. Maar dat heeft ook zijn voordeel omdat echt ie-der-een wel een hyvepaginatje heeft tegenwoordig. Liefjes van de kleuterschool zijn zo terug gevonden (alleen van een schattig blond jongetje is dan nu natuurlijk niets meer over Whatever )

Maar wat ik me afvroeg. Gelden er nou bepaalde sociale conventies? en hanteert iedereen een serieus toevoegbeleid of zijn jullie net als ik op dit moment (ik ben nog een novice) gewoon een hyveslet en kruipen jullie bij iedereen in z'n hyveje?
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 01:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zeg vrijwel altijd nee als ik iemand niet ken eigenlijk. (Tenzij de foto bevalt natuurlijk Knipoog.) Sommige mensen hoef ik ook niet zo nodig in m'n lijst te hebben. Er zitten er tussen die al drie keer me vriend hebben willen worden... (Collega's van klanten van collega's die het dan leuk vinden om al hun verre zakenrelaties erin te dumpen... Beetje irritant)

Facebook snap ik stiekem nog niet echt eigenlijk... Ik voeg wat mensen toe (zitten er eigenlijk alleen maar meisjes of Facebook of wat is dat...?) maar verder weet ik eigenlijk niet precies wat je er nou meer mee kan.

Bovendien heb ik nu een jaar 'geslet' op hyves wat vrienden toevoegen betreft... zou jammer zijn als dat allemaal weer verloren ging he...

Myspace vind ik echt verschrikkelijk trouwens. Wat een waardeloze kutsite is dat..
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
moshi-moshi
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 01:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

lapoupette.hyves.net Liefde!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 01:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ah. Daar ga je dan Smiley.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Rudeless
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 09:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bij Hyves weiger ik ook mensen die ik niet ken. Dat maakt het wel leuk: myspace heb ik voor muziek connecties en 'friends' die ik irl niet ken. Hyves is wat echter en overzichtelijker. Als je op hyves 600 vrienden hebt is het niet echt overzichtelijk meer.

Heb deze week nog een nieuwe Hyve opgericht:

http://nltegenparanoia.hyves.nl/

RAWK!

Laatst aangepast door Rudeless op 11 Jan 2008 16:42, in totaal 1 keer bewerkt
moshi-moshi
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 11:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Veel vrienden die ik irl ken hebben geen hyve (stelletje snobs lachen)
Ik wilde een craftygirls groephyve maken voordat iemand anders het zou doen. Mar dan dien je zelf een profiel te hebben (moshi-moshi was al weg jammergenoeg) Ik hou het echter wel oppervlakkig kwa peroonlijke info. Want wat ik zo de afgelopen tijd heb gelezen oei. best genant. En je stuit soms ook op zaken die je helemaal niet had willen weten... en toch kijken he.
Hyves heeft iets heel naief leuks, maar tegelijk dus ook echt iets heel engs.

Maar je mag op hyves maximaal 700 gratis vrienden hebben. Wil je meer dan moet je betalen begreep ik. Maar 700 is al geen doen volgens mij.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 12:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik heb inmiddels allebei. vind het nog steeds geen zak aan allemaal, doe er ook alleen iets mee als ik een bericht krijg of zo.
Voordeel van Hyves vind ik wel dat je mensen tegenkomt die je al tijden niet hebt gezien of gesproken. Is niet altijd interessant, maar wel als je je ontzettend hete geschiedenislerares tegenkomt waar je vroeger verliefd op was. Knipoog (die overigens net zo oud blijkt te zijn als mijn ex...best wazig.)

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 16:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Sietse schreef:
Ik heb inmiddels allebei. vind het nog steeds geen zak aan allemaal, doe er ook alleen iets mee als ik een bericht krijg of zo.
Voordeel van Hyves vind ik wel dat je mensen tegenkomt die je al tijden niet hebt gezien of gesproken. Is niet altijd interessant, maar wel als je je ontzettend hete geschiedenislerares tegenkomt waar je vroeger verliefd op was. Knipoog (die overigens net zo oud blijkt te zijn als mijn ex...best wazig.)

Je hebt anders al wel 76 vrienden! (bija 77 Knipoog )

RAWK!
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Jan 2008 16:28 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ja, ben ook al een paar maanden lid inmiddels he. had zelf een aantal mensen toegevoegd. de mensen voor wie ik hyves had aangemaakt. en zo kwam ik wat meer mensen tegen en mensen mij blijkbaar ook. tot een maand geleden had ik nog geen 35 'vrienden' volgens mij.

Bericht Geplaatst: 13 Jan 2008 21:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

whááát? in 1 maand van 35 naar 75+? Sietse, Hyvehoer!
(ehj, psst dan kun je mij ook wel even toevoegen toch? Knipoog Mmm Ja-knikker )
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 13 Jan 2008 23:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

pff, dat stelt niks voor joh.. ik heb d'r 1214 Smiley

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 00:00 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Pfff stelt niks voor ik heb er 5!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 00:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ja eigenlijk is het ook wel voor lul, maar ja.. je houdt d'r wel wat aan over Smiley

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 12:58 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

moshi-moshi schreef:
whááát? in 1 maand van 35 naar 75+? Sietse, Hyvehoer!
(ehj, psst dan kun je mij ook wel even toevoegen toch? Knipoog Mmm Ja-knikker )

hey, kan ook 2 maanden zijn he, was maar natte vingerwerk

maar jij kan mij toch ook toevoegen?

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 15:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

I am a lady en ladies doen zoiets niet zomaar.

Maar eigenlijk kon ik je gewoon niet vinden ik weet niet hoe je naam heet (real hyvefriends ej)

Hyves is bovendien aan het verbeteren geslagen met alle problemen van dien zo te zien.
Sietse
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 16:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

moshi-moshi schreef:
I am a lady en ladies doen zoiets niet zomaar.

Maar eigenlijk kon ik je gewoon niet vinden ik weet niet hoe je naam heet (real hyvefriends ej)

Hyves is bovendien aan het verbeteren geslagen met alle problemen van dien zo te zien.

hmm, typisch geval van, ik ben wel ge-emancipeerd, maar alleen wanneer het mij uitkomt? Knipoog

ik zou ook niet weten hoe ik jou moet vinden eigenlijk.

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 21:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

(Je kijkt geen little Britain?) ik ben juist helemaal niet geemancipeerd, was dat maar waar. Anyhoo ontopic.
Ik had me hyveje al gespammed en wilde geen boos modje op me dak Nope! lapoupette.hyves.net
Marinho
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 14 Jan 2008 21:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Boze modjes? Hier?! Gieren

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur