Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Multimedia, Internet en Design » Download en upload speed logger
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 02:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ok, ik zit met het volgende probleem:

Ik heb mijn verbinding verhoogd van 64-128 kbit naar 128-256 kbit, (voor slechts 140 euro per maand). Ja.... in Suriname is internet nog extreem luxe en duur.

ECHTER nu heb ik maar een verbinding gekrgen van 192 kbit. Ik merk dat de verbinding letterlijk geknepen worden op 24 kb/ps. Nu wil de helpdesk mij niet geloven. (sterker nog, de helpdesk begreep het verschil niet tussen kilobit en kilobyte...frustrerend)

Ik wil voor de 140 euro die ik maandelijks betaal toch de 32 kb/ps (256 kbit) kunnen poppen zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen. Nu kan ik hoog bij laag springen wat ik wil, CQ-link (mijn provider) blijft volhouden dat ze wel mij een verbinding hebben gegeven van 256 kbit. Ik wil nu een maand een log bijhouden van mijn maximale download snelheid. En aan het einde van de maand in hun gezicht smijten.

Echter ik kom niet verder dan DU-meter, die wel netjes aangeeft hoe snel ik download maar dit niet logt. Ik heb mijn meter trouwens nooit boven de 24 gezien. Kent iemand een tool die mijn download snelheden wel logt?
Ik heb het halve internet namelijk al afgezocht en ben van mening dat dit niet bestaat.
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 07:29 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn ClarkConnect server doet dit prachtig, maar dat zal wel overkill zijn.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 09:19 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Heb je 't al op GoT geprobeerd? Die weten 't vast wel.

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 10:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zover ik het weet zul je met een 256kbit verbinding nooit de 32kbyte/s halen. Dit is een theoretische berekening. Praktisch gezien moet je meer door 10 delen ipv de 8 en dan kom je op 25,6 uit. Ik denk dat je met 24kbyte/s aardig in de buurt zit van je maximum...

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 11:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat denk ik ook. Er zit altijd wat overhead in.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 15:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het is maar een klein netwerk, draadloos over de stad, ik heb een antenne die op het dak staat en die maakt verbinding met de antenne daar.
Ik kreeg bij mijn 128 kbit verbinding ook gewoon mijn maximum van 16 kb down. Als ik direct van hun server download moet ik zeker de 32 kb halen hoor.
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 15:50 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Die Clark connect server logt wel je download speed?
Bram
Site Admin

Bericht Geplaatst: 04 Okt 2007 16:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ClarkConnect is een Linux distributie bedoelt voor netwerkbeheer. Op zich kun je er alles mee loggen wat je wilt. Inclusief dataverkeer. Maar daarvoor is wel wat Linux kennis nodig. Ik denk dat je daar wel uit zult komen.

Het mooiste tooltje voor het loggen van dataverkeer vind ik nTop. Dat installeer ik op clarkconnect en heeft een webinteface die net zo lang als je de server laat draaien blijft loggen. Het geeft eigenlijk alles weer wat je maar kunt wensen.

Ik zie nu dat er ook een Windows versie is.
Als je je registreerd krijg je een link naar een binairy toegestuurd waarmee je het kunt doenloaden. Ik heb geen ervaring met de Windows versie maar wed dat de maker je wel wil helpen als je iets niet voor elkaar krijgt. Hij is een behulpzame kerel Smiley.

http://www.ntop.org/support.html

edit: Ik zie nu dat de volledige windows versie niet gratis is...Er is wel een gratis versie maar is te beperkt om te doen wat jij wil. De linux versie is dus wel gratis. Misschien een dualboot met Ubuntu ofzo opzetten?
http://www.nmon.net/shop/cart.php
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur