Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » Wie helpt mij even met de volgende zin....
Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 15:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Wie kan deze zin beter formuleren?

"Een beschrijvend- en verklarend onderzoek over de oorzaken, kennis en huidige opvattingen van HIV/AIDS in Moengo met een op de resultaten gebaseerde aansluitende training onder 20 gezinnen.“
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 16:27 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik vind het zo ook al pure poezie!

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 17:44 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik zit net aan mijn afstudeerplan te werken, en dat is precies de beschrijving van hoe we het doel van afstudeerproject moeten formuleren.

Misschien kan je het nog zo zeggen, maar dat klopt dan misschien niet weer helemaal:

"Een beschrijvend- en verklarend onderzoek over de oorzaken, kennis en huidige opvattingen van HIV/AIDS in Moengo met als resultaat een aansluitende training onder 20 gezinnen.“

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 17:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dan zou ik er eerder van maken:

...met aansluitend een op de resultaten gebaseerde training onder 20 gezinnen.'

De training is namelijk niet het resultaat maar juist gebaseerd op de eerder behaalde resultaten...hmm verwarrend..Smiley

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 18:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja da's beter inderdaad, desalniettemin nog steeds een lastige zin.
Ik zei ook al dat het dan niet helemaal meer klopte waarschijnlijk, maar je moet wat hè Tongsmiley

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 18:25 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

"Huidige opvattingen, kennis en oorzaken van HIV/AIDS in Moengo; een beschrijvend en verklarend onderzoek, met aansluitend een hierop gebaseerde training onder 20 gezinnen."

Of zoiets.

1) Is het bedoeld als titel? Dan mag je namelijk ook een ondertitel gebruiken (zie mijn 2e zin).

2) Heeft HIV andere oorzaken in Moengo dan in de rest van de wereld? Een wonder! Knipoog

3) Heeft de aansluitende training al plaats gevonden en doe je daar verslag van, of moet het juist uiteindelijk resulteren in een training?

Zoals ik vermoed dat je het bedoelt, zou ik het iets anders neerzetten:

"De stand van zaken m.b.t. opvattingen over HIV/AIDS in Moengo; een beschrijvend en verklarend onderzoek, resulterend in een hierop gebaseerde training onder 20 gezinnen."

Bericht Geplaatst: 30 Okt 2007 22:36 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Een beschrijvend- en verklarend onderzoek naar de kennis en huidige opvattingen over HIV/AIDS in Moengo,

Een beschrijvend- en verklarend onderzoek naar de kennis en huidige opvattingen over de oorzaken van HIV/AIDS in Moengo,

Een beschrijvend- en verklarend onderzoek naar de kennis en huidige opvattingen over, en de oorzaken van HIV/AIDS in Moengo,

Maar die constructies van Maartje zijn wel de echte onderzoeksverslagtitels Smiley, daar zou ik zeker voor gaan.

Bericht Geplaatst: 31 Okt 2007 02:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje en de rest thanx!!

Maartje ik zal de zin van jou gebruiken...klinkt het beste als onderzin.
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 31 Okt 2007 13:12 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Graag gedaan! Smiley Doe ik ook eens iets nuttigs... Gaaaap

Oh, welke trouwens van de 2 zinnen die ik postte? De eerste of die laatste?

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur