Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » Volgens mij komt er in mijn pand een verdieping vrij...
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 11:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:
Ach ja. Cynthia's post hebben we ook ooit opengemaakt, toen ze hem al een jaar niet meer was komen halen en we al meerdere deurwaarders moesten teleurstellen. Omdat we wisten dat ze toch nooit meer een normaal bestaan zouden hebben in dat huis. Kijken of het echt ernstig was of dat ze in d'r sop kon gaarkoken.

Waaat!!! Dus jij bepaalt of zij in haar sop moet gaarkoken of niet?!? Dit is echt van de zotte! Jij hebt daar helemaal niet over te oordelen!
Jij (jullie) maakt dus de post open en beslist dan over de leefsituatie van iemand anders, die duidelijk problemen heeft met een incassobureau. Als je het ernstig genoeg vind, dan neem je wél even de moeite om haar te bellen ofzo? Wat ben je toch goedhartig Thijs! Hamer
Ik blijf erbij: het is niet van jou, het is niet aan jou om erover te oordelen, dus je moet die post gewoon retour afzender doen.

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 12:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bram schreef:
Dus als je niet met alle winden meewaait ben je een moraalridder.

Dat is wel heel makkelijk Danny...

Hoezo met alle winden meewaaien? Lijkt er hier eerder op dat je met de winden meewaait als je vindt dat je de post niet mag open maken... Ik snap dus niet geheel waar je op doelt...

Maar, buiten deze totaal uit zijn verband gerukte briefdiscussie, valt het me de laatste tijd op dat veel mensen die, ooit iig, behoorlijk ruimdenkend waren er toch ineens behoorlijk bekrompen meningen op na kunnen houden...komt af en toe haast kleinburgerlijk over en nam aan dat iedereen daar toch een hekel aan had. Dit is dan maar weer een klein voorbeeldje maar ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat iemand zich druk kan maken over of Thijs die brief nou open maakt of niet...is voor mij gewoon verspilde energie... (Buiten het feit dat het juist zo'n discussie was die dit forum effe nodig had...Knipoog)

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 13:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Maartje schreef:

Ik blijf erbij: het is niet van jou, het is niet aan jou om erover te oordelen, dus je moet die post gewoon retour afzender doen.

Ik heb serieus al minimaal 5 kilo post teruggestuurd van de vorige eigenaars. na 1 jaar ben ik het gewoon gaan weggooien toen er nog steeds 3x zoveel post voor de vorige bewoners dan voor mij binnenkwamen.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 14:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Als wij elke keer die deurwaarders te woord moeten staan, omdat zij te beroerd is om d'r leven op orde te brengen, natuurlijk maken wij dan haar post open. Smiley Zij zadelt ons en die bedrijven toch met haar problemen op?

Volgens mij hadden we er nog lol in ook toen. Kind was van de aardbodem verdwenen, en zou toch nooit meer terugkomen. Had 'r nog nooit ontmoet. We konden het weggooien of openmaken. Kan je d'r maar beter plezier aan beleven onder 't genot van een bak koffie toch? Vind 't bijna lachwekkend als je je daar druk om maakt. Die deurwaarders waren voor ons al genoeg bewijs dat ze op de vlucht was.

Maargoed, in dit geval ging het dus om iets anders. Heb 't nu vaak genoeg uitgelegd. Post voor de vorige bewoners van mijn pand heb ik ook gewoon retour afzender gedaan. Verder ben ik 't met Danny eens.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Maartje
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 15:20 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

En het is nog niet in jullie hoofden opgekomen, Thijs en Danny, dat _jullie_ er misschien afwijkende ideeën op na houden?
Oh nee, wacht, dat is juist stoer. Jullie trekken je nergens iets van aan, en de rest die dat wel doet is een moraalridder? Ja hallo, zo ken ik er ook wel een paar! Whatever

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 15:34 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tsja, dan is het maar de vraag wat de norm is he? Stiekem iemand stalken is een verschil met na twee jaar een stapel post wegwerken en er voor de gein eens eentje open te maken. Het waren geen liefdesbrieven ofzo. Ik heb ze toen met twee meisjes in huis opengemaakt. Zo bijzonder was het allemaal niet.

De brievenbus figureert trouwens nog zijdelings in mijn nieuwe stukje Smiley:

http://www.amsterdamcentraal.nl/archief/2007/11/20/een-mysterieus-huis-met-tovertuin#c
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Floor
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 15:47 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik snap ook echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet hier.
Oke, de intentie van deze topic is misschien een beetje fout van Thijs, aangezien hij zit te azen op een huis.
Maar hij probeert er in ieder geval achter te komen of er uberhaupt nog iemand woont. Dat vind ik een goede zaak, aangezien zijn eigen huis ook lange tijd heeft leegegstaan. Ik vind het dan echt niet vreemd dat hij een brief van de verhuurder openmaakt om te kijken wat er aan de hand is. Als uit die brief blijkt dat er enorme huurachterstand is, dan is het misschien slim om even naar de makelaar te bellen om te zeggen dat jij als buurman merkt dat er niemand woont omdat de post er altijd ligt. Verder is het jouw zaak niet meer.
Om nou moeilijk te doen over het openmaken van 1 brief, terwijl je weet dat er toch niemand woont, vind ik nogal overdreven.

Leuk stukje trouwens! Smiley
Dennums
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 16:06 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Leuk stuk Thijs!

En Maartje, wat Thijs al zegt, het is maar net waar je de norm legt. Ik zeg niet dat iedereen zo moet zijn als ik...sterker nog...ik denk beter van niet... Dat neemt echter niet weg dat ik er bij verschillende personen van sta te kijken dat ze zo mierenneukerig doen over iets onbelangrijks als het openen van een brief in deze situatie... Uiteraard ben ik er zelf ook in weze op tegen....andermans post moet je immers afblijven (Tom..Knipoog) maar in dit geval zie ik er geen kwaad in, daar de intenties juist zijn (vooruit, niet helemaal, maartoch...) en niemand deze persoon kent dus zal het priveleven van deze persoon ook niemand iets interesseren...

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 17:55 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoe doen krakers dat eigenlijk met post. Maken ze die open om te kijken of het pand al een jaar leeg staat?

Ik denk dat je van geluk mag spreken als een bewoner van je oude huis je post doostuurd/bewaard of retour zend. Ik doe het nu ook, maar dat is voor de mensen die ik ken. Als je niet wilt dat iemand anders in je post kijkt moet je je zaken maar beter regelen.
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 18:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

kobuz schreef:
Hoe doen krakers dat eigenlijk met post. Maken ze die open om te kijken of het pand al een jaar leeg staat?

Nee, want de post ligt binnen als het goed is. Daarbij zijn er gewoon een hele hoop andere manieren om er echter te komen hoe lang een pand nou precies leegstaat en wat de plannen ermee zijn, gewoon openbare informatie die je bij de gemeente kan opvragen bijvoorbeeld.

Bericht Geplaatst: 20 Nov 2007 19:01 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat vermoeden had ik al Knipoog
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 15:24 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Het bleek een wietplantage...

Vanochtend stond de mevrouw die mij pas had rondgeleid voor de deur... Wel echt jammer is dat ze al een nieuwe huurder hebben. Ze gaan het nu eerst opruimen.

Die arme hennepplantjes. Helemaal voor niks hun privacy geschonden.
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 29 Nov 2007 16:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat vermoeden had ik al Knipoog
MelK
Addict

Bericht Geplaatst: 05 Dec 2007 14:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Openstomen en weer dichtplakken met een stukkie plakband. Niemand die het doorheeft.

Bericht Geplaatst: 30 Dec 2007 19:35 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs zoek een hobby!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2008 00:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

OK GA IK DOEN DANKJEWEL VOOR DE TIP ROGIER STEL IK ECHT OP PRIJS!!! LAAT 'T JE WETEN ALS IK IETS GEVONDEN HEB!!!!!
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2008 00:40 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

oh gaaf!
kun je het mij dan ook even laten weten thijs?

Bericht Geplaatst: 03 Jan 2008 03:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jep! Mailtje deze kant op Thijs zou ook niet verkeerd zijn!!
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 00:52 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja pas vroeg iemand mij naar mijn hobbies, en toen wist ik het eigenlijk ook niet.

Maar ik moet zeggen dat ik al een aantal weken 's nachts mij prima vermaak met een combinatie van TV-kijken, internetten, muziek luisteren (en maken zover ik dat kan) en aan m'n huis werken. En dat bevalt me eigenlijk prima. Smiley

Zoals het afgelopen uur. Beetje verkiezingsnieuws volgen, praten met jullie, documentaire over rock kijken, Your Heart Is An Empty Room van DCFC nog maar eens oefenen, Crystal van New Order hard aanzetten, afwassen, Amerikaanse avondnieuws checken....

Heerlijk Smiley

Nou nog iets aan school doen....
kobuz
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 12:43 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hehe, dat klinkt een beetje wat ik de laaste twee weken ook doe, alleen dan kijk, luister ik naar wat anders...nu de studie nog.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 04 Jan 2008 18:09 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh, ik doe toch hele andere dingen 's nachts.

Bericht Geplaatst: 05 Jan 2008 03:07 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Zeg es dan?
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Jan 2008 12:03 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ja slapen natuurlijk. Wat dacht jij dan, rare jongen bende gij zeg

Bericht Geplaatst: 05 Jan 2008 13:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Jij? Echt niet. Dan ben jij altijd wakker...
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 05 Jan 2008 13:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Oh ja, das waar. Wat zou ik dan toch allemaal doen 's nachts.... Ik denk d'r ff over na Smiley

Bericht Geplaatst: 12 Feb 2008 21:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Mijn andere (zo te horen) Twentse buurvrouw is té grappig. Ongewild leef ik haar leven mee. Enerzijds door haar luidruchtige leven, anderzijds door dit ontzettend gehorige huis. Ik mag hopen dat zij niet evenveel van mij hoort zeg... Maar ik schreeuw dan ook niet de helft van de tijd.

Ze heeft ruzie met een man (en een vrouw?). Die hoor ik niet of nauwelijks. Mijn schreeuwende buurvrouw hoor ik de hele dag door. Aan de telefoon, als ze haar hond roept, en zelfs als ze klaarkomt.

Ze is nu de hele tijd "dat.. is.. niet.. wáááár" aan het roepen. Tijdens het maken van deze post heb ik even geturfd hoe vaak ze, op z'n Twents dus met natte t, deze zin nu al heeft geroepen.

Telt u mee?

iiiii iiiii iiiii iiiii ii

22 keer. En dat... oh, 23 inmiddels. En dat terwijl ik begon met posten omdat ze het al vijf minuten aan het roepen was...

Waar 't verder over gaat. Geen flauw idee... 't Is in ieder geval niet waar..
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur