Plaats nieuw bericht Plaats reactie Vorige onderwerp | Volgende onderwerp
Interaddict forum index » Algemeen en Actualiteit » Het File probleem
Witnie
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Mrt 2008 17:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Hoe lossen we de files in Nederland op?
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Mrt 2008 17:17 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

- Alle buitenlanders het land uit!
- Overal asfalt
- Benzineprijs van 10 euro/liter

oid

Bericht Geplaatst: 09 Mrt 2008 17:26 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat zijn niet erg beste oplossing Meneer Roes.

Ik vind het serieus een fascinerend probleem.

De A2 van Eindhoven tot Amsterdam heeft momenteel meer iets weg van een soort pre-historische keien weg met om de 10 km een bouwput.
Robert-Jan
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 09 Mrt 2008 22:08 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

gratis goed openbaar vervoer en dure auto's

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 01:39 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Tom schreef:
- Alle buitenlanders het land uit!
- Overal asfalt
- Benzineprijs van 10 euro/liter

oid

Iedereen doodschieten, of ophangen kan ook.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 07:59 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Goed en gratis openbaar vervoer.
Meer asfalt.
Vrouwen en mannen ouder dan 35 jaar opnieuw rijexamen laten doen.
Verplichte slipcurses voor iedereen, jong/oud!
Henk
Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 08:18 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gewoon niet alles zo fockin ver weg zetten.
Thijs R.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 09:45 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Re-urbanisatie. Het hele principe van de forens moet worden afgeschaft Smiley
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
Witnie
Junior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:38 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

...Leg 's uit
prins geert
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:54 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

http://nl.wikipedia.org/wiki/Reurbanisatie
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 10:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

zo'n telepoortmachine uit startrek ontwikkelen.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:05 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Alle spoorwegen ondergronds laten lopen, zoals de underground railroad tijdens de amerikaanse slavernij.
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:10 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

ik ben voor een groot metronetwerk randstad, brabant en nemen we ook stukjes flevoland en nijmegen mee.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:21 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

overal sensors plaatsen.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 11:53 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

het slechtste idee: Rekening rijden

Mijn voorstel:
- Invoering van een variabele minimale èn maximale snelheid. Aan te geven op de bestaande matrix borden.
M.u.v. vrachtwagens, die mogen langzamer rijden maar hiervoor geld dan wel een inhaalverbod.
Anderen die langzamer (willen) rijden moeten uitwijken naar tijden buiten deze perioden van 'Constante Snelheid' of een andere manier vinden om zich te verplaatsen
- Bij 'over/onder'-schrijding van de snelheden bekeuringen van minimaal € 400,00
- Zorgen voor een goed alternatief; Goed en Goedkoop openbaar vervoer.

Onderbouwing:
Nederland is te klein voor zoveel auto's, naast ongelukken ontstaan files door te grote variabele snelheiden van voertuigen.
Het zal de overheid in eerste instantie minder opleveren. Mensen zouden wel erg stom om nù nog te hard te rijden (of te langzaam). Maar uiteindelijk verdiend zich dat weer terug in de besparing voor het milieu.
Uitleg van de overheid naar de automobilisten, een gedegen reclame campagne die helder, open en eerlijk is.
HIER doen we het voor en DIT levert het op.
Tom
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 13:57 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Thijs R. schreef:

Of je gebruikt het begrip verkeerd, of je moet het toelichten, want forensen schaf je niet zo maar af.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 14:15 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Gratis openbaar vervoer??
Hoe zien degenen die dit idee hebben geopperd dat voor zich? De NS kan het huidige aanbod van reizers niet eens aan. Hoe willen ze zo'n extreme groei realiseren?

Dit lijkt me eerder een verplaatsing van het probleem. Van files op de snelweg naar files op "het spoor"

Mijn visie

OV
ik zie wel iets in het goedkoper maken van het OV en een stevige reorganisatie. Uitbreiding van de OV infrastructuur.

Rijgedrag
Het managen van het rijgedrag van de automobilist door de overheid.
Ik denk dat er veel te halen valt op dit vlak. Afstand houden, maximum snelheid

Het managen van de verkeersstromen
Het terugbrengen van het aantal forensen.
Een platform waar lokale bedrijven binnen een straal van X kilometer aan elkaar worden gekoppeld. Minder vrachtverkeer over lange trajecten.
Lonja
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 16:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Je kan het fileprobleem nooit echt oplossen heb ik eens gelezen, omdat mensen een bereidheid hebben om maximaal een uur reizen van hun werk te wonen. Als er minder files zijn betekent dat dat je sneller van A naar B kan en dat dus de weg 'korter' wordt. Dan komen er weer meer mensen bij die die weg wel willen berijden om naar een bepaalde plek te gaan, die ze eerst te ver weg vonden, of die eerst op de fiets of met het OV gingen, waardoor de weg weer voller wordt. Dus je kan wegen bijbouwen wat je wilt, meer mensen met het openbaar vervoer laten gaan, rijgedrag aanpassen, maakt niet uit, het wordt altijd weer opgevuld door mensen die het dan wel handig vinden dat er dan geen files meer staan waardoor er uiteindelijk weer files komen.
Ik vond dat er wel wat in die theorie zat.

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 17:22 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Dat is ook helemaal waar. Wat je ziet is dat als de doorstroom verbetert op een bepaald traject, er zich meer bedrijven en mensen vestigen langs die weg. Eeuwigdurend proces.

Ook bij re-urbanisatie (dat je dus in de stad gaat wonen in plaats van in een suburb) krijg je dat probleem. Als de stad weer uitpuilt, zullen mensen weer wegtrekken.

Vicieuze cirkel Smiley.
Tony Eveready is known for a scene in which he inserts his testicles into a woman's rectum. He then proceeds to have vaginal intercourse with her whilst groaning, "Nuts in the ass; dick in the pussy!"
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 10 Mrt 2008 18:56 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

...en ook weer te herleiden tot de eeuwige dooddoener Knipoog:"...tsja uhm, beetje kip en 't ei verhaal, niewaar..."

Best dat 't echt onoplosbaar is maar ik zie dagelijks zo ontzettend veel mongolen op de weg. Heb het dan niet over de maniaken, snelheidsduivels, straatracertjes etc.... (een schare mensen waartoe ik ook ondergetekende reken) maar juist over de figuren die bv. op de linkerbaan 100 blijven rijden, als 't nat is en 500m verderop een remlicht zien en vervolgens in een slip raken etc....
Mr. Seen
Addict

Bericht Geplaatst: 11 Mrt 2008 08:16 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Bedrijven zouden er zelf iets aan kunnen doen door van het 9 tot 5 principe afstappen als dat kan.
Elke keer als ik een dag op kantoor moet komen voor een cursus ofzo beginnen we niet om 9 uur maar om 6 uur - half 7. Je moet er wel wat vroeger uit, maar je hebt zowel heen als terug geen files.

Op de a2 worden nu over het hele stuk van amsterdam tot eindhoven meer rijbanen gemaakt. Bij vinkenveen bijvorbeeld gaan ze van 2 keer 3 naar 2 keer 5 banen.
Wat nu zo jammer is dat altijd een van die gigantische weghelften nagenoeg leeg is terwijl de andere ram vol staat. negen uur later het zelfde verhaal maar dan in de andere richting.
Als ze die vier rijbanen die ze nu bij bouwen nou eens in het midden van de weg zouden leggen, en deze een afslag loze strook maken die elke 12 uur van rij richting wisselt.
Dat je bij amsterdam kunt kiezen om op deze baan te gaan, maar je hebt dan geen mogelijkheid om af te slaan tot voorbij Utrecht.
Je hebt dan in de spits altijd 7 banen in plaats van 5, geen afslagen betekent ook meteen dat minder mensen van baan wisselen dus het verkeer zal rustiger rijden op zo´n baan.
Je maakt dus de snelweg breder als het druk is op die richting en daardoor kun je met minder rijbanen toch een zelfde capaciteit behouden.
Er is volgens mij op de a1 ergens een klein stukje waar ze dit systeem al gebruiken, maar er zal vast wel iets moeilijk uitvoerbaars aan zijn waarom je het niet veel meer ziet.
n de la phonque
Senior Addict

Bericht Geplaatst: 11 Mrt 2008 09:04 Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Reageer met quote

Ik probeer nu met mijn nieuwe auto ook meer de files te mijden. Later beginnen (werk toch altijd wel door tot 19:30) scheelt dan een hoop. Alleen merk ik dan bv. wel dat klanten vaak al na 09:00 beginnen te bellen. Denk inderdaad dat anders met werktijden omgaan....... Knipoog en respect voor nachtwerkers zoals Thijs laatst betoogde zou ook een hoop schelen!
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie
Berichten van afgelopen:   

Ga naar:  
Tijden zijn in GMT + 1 uur